Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Thalys PBKA Elena repaints werkt niet lekker


Tobiasggg1699

Question

hoi allemaal,

 

ik heb een probleem met de repaintpack van Elena: https://www.railsim-fr.com/forum/index.php?/files/file/1522-thalys-und-tgv-402-final-version/

ik krijg de moterwagens van de thalys PBKA niet zichtbaar in mijn simulator. ik heb de geoPcDx overgezet zoals in de handleiding geschreven staat. maar toch is de motorwagen niet zichtaar, en zijn de wagonnen van de ouigo niet zichtbaar, maar daar staan geen geoPcDx bestanden in, omdat daar niks over in de handleiding staat, en ik dus niet weet om welke versie het gaat.

 

weet iemand wat hier mis gaat? want ik heb er ondertussen een hoop centjes aan uitgegeven.

 

alvast bedankt voor jullie reacties.

groetjes,

Tobias

Afbeelding1.png.255d501042f298f398a086240fba9ac1.pngAfbeelding3.png.27f4d78d98117411214288658871cef3.png2048026088_Screenshot_LGVRhne-AlpesMditerrane-LyontoMarseille_45.75903-4.86032_15-00-05.thumb.jpg.c1f32b1bf60fc319cfda259b75bb98d3.jpg

 

PS: bij de Train Simulator: TGV® Réseau & TGV-RDuplex EMU Add-On werkt alles gewoon perfect, maar bij de Train Simulator: LGV: Marseille - Avignon Route eigenlijk alle treinen (op de treinen na die meekwamen toen ik hem kocht) wel iets mist moterwagens of wagonnen. 

 

en nog even snel iets anders: klopt het dat de editknop weg is op deze site?

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
1 minuut geleden, Tobiasggg1699 zei:

aan de kleuren te zien is het de 2017 versie, klopt dat?

ik denk toch dat je net zoals Sjef zegt; een geo file bent vergeten erin te zetten.

 

dit probleem zit niet in de LGVmedsouth maar in de TGVpack01. wil je eens kijken of je het zelfde probleem hebt met de PBA?

 

 

 

Tobias, 

 

Ik had op jouw bericht (en dus jouw plaatje) gereageerd, dat is dus geen screenshot van mijn pc ?

Ik dacht dat jullie een .bin bestand hadden aangepast om het werkend te krijgen (en dat dat best veel werk was).

Dus ik hoopte mij zelf dat werk te besparen als jullie me wellicht de correcte .bin file kunnen mailen?

Of gaat het uiteindelijk niet om een .bin file maar toch om een geo file?

 

David

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Zojuist, davida zei:

Tobias, 

 

Ik had op jouw bericht (en dus jouw plaatje) gereageerd, dat is dus geen screenshot van mijn pc ?

Ik dacht dat jullie een .bin bestand hadden aangepast om het werkend te krijgen (en dat dat best veel werk was).

Dus ik hoopte mij zelf dat werk te besparen als jullie me wellicht de correcte .bin file kunnen mailen?

Of gaat het uiteindelijk niet om een .bin file maar toch om een geo file?

 

David

ik was net bezig om jou bericht te beantwoorden.

 

eigenlijk is dit wat je moet doen: je pakt de TGV_Duplex_Carmillion_PowerCar.GeoPcDx en zet deze in sncf thalys powercar en dan de versies die jij wil.

 

vervolgens vernoem je de naam van TGV_Duplex_Carmillion_PowerCar.GeoPcDx naar TGV_Duplex_PowerCar.GeoPcDx

 

dat was bij ons de oplossing.

dat vorige bericht was voor Bert.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 minuut geleden, Tobiasggg1699 zei:

ik was net bezig om jou bericht te beantwoorden.

 

eigenlijk is dit wat je moet doen: je pakt de TGV_Duplex_Carmillion_PowerCar.GeoPcDx en zet deze in sncf thalys powercar en dan de versies die jij wil.

 

vervolgens vernoem je de naam van TGV_Duplex_Carmillion_PowerCar.GeoPcDx naar TGV_Duplex_PowerCar.GeoPcDx

 

dat was bij ons de oplossing.

dat vorige bericht was voor Bert.

OK, sorry my bad ?

Ik ga het direct proberen, merci!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
26 minuten geleden, Tobiasggg1699 zei:

nou, ik heb dit probleem niet.

 

wat ik lees bij jou is dat je de versie V3.07 hebt, we zitten ondertussen bij de 4,02 final. misschien als je die download, de handleiding volgt en de bestandnaam veranderd, dat het dan wel lukt.

Nou Tobias ik heb het ook bij die PBA dus ga de handleiding van TGV ReseauPack1 stap voor stap na kijken.

Bedankt iig.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

dat klopt wel. de wagonnen worden dan uit een andere map geladen. zoals je de motorwagen van de Thalys PBKA duplex hebt, maar de wagonnen van de PBA.

 

 

heb je de nieuwste versie gedownload 4.2 final?

kijk goed in elke map van de wagonnen dat de juiste GeoPcDx erin staat. dat is inderdaad een klusje maar wel de enige manier.

(ik kwam er vandaag nog achter dat ik wagonnen miste, wat ik heb gedaan is in de map met preload de betreffende trein bekeken met TS-Tools. daar zag ik welke wagonnen er gebruikt worden. en als je dan naar de map van die wagon gaat zal je zien dat je daar je juiste GeoPcDx mist,)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dank Tobias, ik heb de nieuwste versie 4.02 wel 2x gedownload dus daar ligt het niet aan, ook TGVReseauPack01 verwijdert en opnieuw gedownload bij Steam.

TS Tools heb ik, daar zal ik een poging wagen of ik daar wat kan vinden, ben daar niet zo in thuis.

Zal morgen kijken voor de zoveelste keer, maargoed de volhouder wint zeggen ze wel eens.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

ook de wagons hebben een geo file die gekopieerd en geplakt moeten worden alleen staan deze niet in de LGVmedsouth, maar in de TGVpack01. het zou dus wel kunnen dat hij wagons mist, maar dan moet echt goed gekeken worden welke geo files er missen.

Schiet me nog wat te binnen: welke handleiding gebruik je? Gebruik de de pba of de pbka?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 uren geleden, Tobiasggg1699 zei:

Schiet me nog wat te binnen: welke handleiding gebruik je? Gebruik de de pba of de pbka?

Tobias, goedemorgen.

Ik heb de handleiding  gebruikt die bij het TGV Reseau Pack hoort, 4 velletjes.

De motorwagen is in beeld en werkt perfect.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hoi @Bert

 

sorry voor deze extreem late reactie?

 

wat ik je nu ga vragen klinkt een beetje vreemd, maar het werkt echt:

 

1. verwijder zowel de TGVPack01 als de LGVmedsouth uit steam (deinstalleer ze ook bij steam.  ga naar je bibliotheek, train simulator, scrol naar beneden tot je links DLC ziet staan. druk op DLC en zet het vinkje bij de LGVMedsouth als bij de TGVPack01 uit.  )

2. download de nieuwste versie van Elena: https://rail-sim.de/forum/filebase/entry/3899-tgv-thalys-pack-v5-11/

3.vink daarna de LGVMedsouth en de TGVPack01 weer aan.

4. pak de .ap bestanden uit.

5. installeer de repaint via Utillities of via 7Zip.

6. als dat klaar is staat er in de assets map een .bat bestand met de naam: TGV_Thalys Pack Installer.bat voer deze uit.

7. rijden maar!!

 

succes Bert. Laat je even weten of het lukte?

Edited by Tobiasggg1699
Link to comment
Share on other sites

  • -1
19 uren geleden, Tobiasggg1699 zei:

graag gedaan.

veel succes.

dan houden we inderdaad alleen Bert nog over.

Ja dan houden we zeker idd Bert over, ik ben nu anderhalve dag bezig geweest, stap voor stap volgens de handleiding om GeoPcDX file's van TGV_Reseau naar de betreffende map te kopiëren, helaas zonder resultaat.

Wel kwam ik er achter dat de mapjes van bv R1-R8 GeoPCDx naar bepaalde treinen er niet waren en ik die dan daar nietnaar toe kon kopiëren. ik laat hier even zien wat ik mis.

Ex Thalys: geen map van R1-R8, R4, R5-6-7

TGV HSBS:  R1-R8, R4, R5-6-7

TGV MTLP:  R1-R8, R4, R5-6-7

TGV WoreldRec:  R1-R8, R4, R5-6-7

TGV Duplex: R1-R8, R2, R4, R5-6-7

TGV Rame503: R1-R8, R4, R5-6-7

TGV Rame 504: R1-R8, R4, R5-6-7

TGV Rame4504: R1-R8, R4, R5-6-7

Thalys PBA No Logo: R1-R8, R4, R5-6-7

Thalys PBA Testtrein: R1-R8, R4, R5-6-7

 

Een hele lijst, het zou kunnen dat ik een map aan moet maken en daar het missende bestand in moet plaatsen.

Misschien dat Tobias of deze of gene het kan vergelijken.

Bedankt alvast voor jullie advies.

Screenshot_LGV Rhône-Alpes & Méditerranée - Lyon to Marseille_43.92178-4.78621_09-00-48.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy