Jump to content

Recommended Posts

7 minuten geleden, patrickwit93 zei:

Maar waar hangt het type wisselhendel aan vast dan.

 

 

Deze staat gedefinieerd in de trackrule. Het is allemaal erg abra cadabra maar als je het eenmaal doorhebt is het helemaal zo moeilijk niet. En bij bijvoorbeeld Coha en Schienenbus is het zaak de handleiding even goed door te nemen, hier staat het netjes in vernoemd.

 

            <ManualJunctionEntity>
                <iTrackRulesBlueprint-sPatternEntityDesc>
                    <Blueprint>
                        <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
                            <BlueprintSetID>
                                <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                                    <Provider d:type="cDeltaString">Schienenbus</Provider>
                                    <Product d:type="cDeltaString">Scenery</Product>
                                </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                            </BlueprintSetID>
                            <BlueprintID d:type="cDeltaString">RailNetwork\WeichantriebS700\SBS_WA_S700.xml</BlueprintID>
                        </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>

                    </Blueprint>
                    <SidewaysOffset d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</SidewaysOffset>
                    <AnimID d:type="cDeltaString"></AnimID>
                    <TransitionTime d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000040" d:precision="string">2</TransitionTime>
                </iTrackRulesBlueprint-sPatternEntityDesc>
            </ManualJunctionEntity>

 

En vreemd, ik heb zowel de Christrains, Coha als de Schienenbus wisselstellers werkend in mijn eigen trackrules, inclusief animaties.. Of bedoelde jullie dit niet?

Ja dat kan ook maar is hier een stap te ver denk ik.

De animaties zijn losse blueprints die je in je eigen trackrule kan opnemen.

 

In Trackrule blueprint

image.png

 

De animatie

image.png

 

 

Edited by Sjef61

Zal wel keer rustig nadenken over trackrules denk voor nu wel 1 gevonden te hebben die lijkt te werken. Qua programmeertaal zit er geen belemmering want daar weet ik wel raad mee. Maar doe liefst zo min mogelijk

Het is allemaal. XML en LUA gebaseerd.

Wel belangrijk is te starten met de juiste rails, trackrules en bovenleiding.

Dus nu gewoon even testen en uitproberen wat je mooi vind en wat goed werkt voor jou.

 

Ik heb al zoveel stukjes route opnieuw gemaakt en verwijderd en weer opnieuw gemaakt dankzij steeds wisselende inzichten.. niet te bang zijn om fouten te maken en regelmatig een back up maken helpt veel.

Nja, met al deze goed bedoelde berichten word het misschien al abra cadabra voor je maar hier nog een voorbeeld. ?

Als je van Christrains een vaste trackrule gebruikt samen met het Wop spoor dan krijg je wat onderstaand is te zien, ofwel een werkende wisselhandel wat in 1e instantie het doel was:

Christrains tracrule.jpg

  • Like 1

Langzaam word het wel weer wat denk ik.

moet nog wel even leuke textuur vinden dat grijze is het met niet

 

7CEF6F11-5FB7-4198-972B-44F95A4D8DB2.jpeg

5F6902F9-B4DB-4174-9E1F-701BAD921F28.jpeg

Edited by patrickwit93
  • Like 2

Volgende probleem ben lekker wezen bouwen en dacht doe even snel testrit.

 

de trein lijkt soms bij de wissel te ontsporen alleen weet ik nog niet waarom

44264BB6-07D0-40A3-B5C7-0EA7AB216799.jpeg

BABAFA5B-BF15-478E-A071-5285A061F626.jpeg

2D9F98BB-3A6E-43B5-A8D6-1B2B2664A301.jpeg

Kijk eens, dat begint al aardig ergens op te lijken.

 

Hoe heb je het wissel gelegd? Kun je in de route editor met de Linear object tools tab open (Dus het sporen-leg tabblad) een screenshot maken zodat we dit kunnen ziet:

 

20201003083421_1.jpg

Edited by EsméevR

je doelt zeker op het verhaal met de driehoeken, zie inderdaad dat bij de ene wel en de andere het niet goed zit. 

ik heb alle sporen gewoon gebouwd en zodra er een wissel moest komen ctr in gedrukt gehouden.

screenshot 2.jpg

screenshot 1.png

Je eerste foto is de wissel fout, daar is hij niet aangesloten op het spoor dat rechtdoor gaat. Dit kan meerdere redenen hebben, maar meestal is het het gebruik van een verschillende spoorsoort, of andere trackrule, dat moet je eerst even controleren denk ik.

 

Ik heb een screenshot bij gevoegd, linkse 'wissel' is 2 type spoor en is dus niet goed, het rechtse is hetzelfde spoor.

20201003134604_1.jpg

Het makkelijkst is even het stuk eruit knippen met de "split" tool en opnieuw er tussen plaatsen. Een goed wissel heeft die 3 rode driehoekjes die in mijn eerste screenshot te zien zijn. Die 2 rechthoeken betekenen dat het fout is. Hier ben ik ook bij mijn eerste poging tot routebouw vrij snel achter gekomen. ?

Het is me gelukt het viel niet mee en kost wat tijd maar het lijkt te werken. hierdoor niet veel tijd gehad om verder te kunnen gaan met het landschap maar heb al wel weer wat aanpassingen gedaan. hier nog even een paar leuke sfeer plaatjes. 

 

screenshot 6.jpg

screenshot 5.jpg

screenshot 4.jpg

screenshot 3.jpg

Juist ja, 2 verschillende sporen gaat al sowieso niet om een goede wissel te maken c.q. krijgen.

En 2 verschillende trackrules maakt niet uit, het kan alleen lastig zijn wil je mogelijk later (om bijv. de snelheid te wijzigen) met de offset tool gaan werken wat dan niet werkt, althans je kunt dan niets invullen.

Kortom probeer zoveel mogelijk dezelfde trackrule te gebruiken dus kijk elke keer als je met de route begint of het niet ongewild op een andere staat!

Help! Ik was lekker bezig en had mooie bomen geplaatst op me berg

tree fir banks med2.

alleen nu start ik hem weer op en weg zijn ze maar ook uit me lijstje ?

Niet dat ik weet was hem al eerder kwijt en toen was die weer terug. Heb ooit een tutorial gezien van lazer jet en die vinkte alleen ecml aan en van hem zag ik die bomen. Vind ze wel handig want is dus een groep bomen die stijl omhoog lopen. Anders moet ik heel veel singel bomen plaatsen.

 

tevens zie ik door de bomen het bos niet meer Haha, ben zo aan het zoeken geweest naar materiaal dat ik een heel hoop heb aangevinkt en ik zoek tot ik een ons weeg haha

 

tevens ben ik opzoek naar zo soort loods maar ben hem nog niet tegen gekomen 

D8CAF169-349F-4B40-8CAE-A14AB34DB8FF.jpeg

Edited by patrickwit93

Inderdaad vreemd, en ook uit de lijst wat apart is.

Anders zou het zo kunnen zijn dat de scenery dichtheid niet op 100 % staat, maar dat staat het zeker?

3 minuten geleden, Trains-xp zei:

Inderdaad vreemd, en ook uit de lijst wat apart is.

Anders zou het zo kunnen zijn dat de scenery dichtheid niet op 100 % staat, maar dat staat het zeker?

Wat bedoel je met lijst wat apart is?

wat ook wel apart was dat gisteren de bomen dus opeens uit de lijst waren maar wel nog zichtbaar daar waar ik ze geplaatst had. Kopiëren kon ik al niet meer en tja nu zijn ze weg. Is het ook niet dat een andere dlc ze heb laten verdwijnen?

4 uren geleden, patrickwit93 zei:

alleen nu start ik hem weer op en weg zijn ze maar ook uit me lijstje ?

Nja dat zeg je zelf dat ze weg zijn uit me lijstje.

Dus ik maak daar op uit dat ze weg zijn uit de editor lijst en hiermee niet meer kunt kiezen.

 

Maar hoe zit het nu met de scenery dichtheid instelling, daar hoor ik je niet over?

Die staat voluit

image.jpg

Denk dat ik toch per ongeluk wat heb uitgevinkt raak ook steeds meer kwijt na wat klote in de lijst met dlc om te zien wat ik nou aan of uit had

Word dus weer half op opnieuw starten, gelukkig praten we over niet zo heel veel detail denk ik zelf en was er al wat dingen die ik opnieuw wilde aanpakken maar toch wel appart. 
het zit me nog niet helemaal mee, als ik had geweten dat ze zouden verdwijnen permanent had ik beter opgelet 

 Eenmaal aangevinkt en gebruikt deze niet meer uitvinken

Dat vergeet je nu nooit meer?

Edited by Sjef61

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy