Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

De Nieuw-Nederland Route


Edwin Aartse

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Hallo allemaal,

 

Het is eventjes stil geweest, maar ik ben gewoon doorgegaan met bouwen.  Wat is er allemaal gebeurd.

 

- Doorgegaan met stoeien met de Bovenleiding op Eikenburg CS

- Verder gegaan met aankleden van de route. Zoals sein borden plaatsten langs de routes, overwegen wat verder aangekleed met relais en stroomkasten, auto's en vrachtwagens enz en de route na lopen.

- Veel testrijden en begonnen met scenario's maken

- En als laatste stukje voor de 1e Beta de bouw van het traject Zuiderveld naar Raadskerke.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Het is eventjes wat stil geweest maar ben gewoon door aan het bouwen

Bij deze weer even een update van de bouw van de Nieuw Nederland Route.

- Wat scenario's maken

- Veel testen op de reeds bestaande trajecten (Het is nog niet naar wens)

- Scenery bij werken 

 

En heb ik een stuk door gebouwd. Ik ben bij Eikenburg en bij Harisdam  de grens over gestoken met bouwen. 

St. Rudolf lag er al, maar ik heb het spoor doorgetrokken naar Harkenstein. Harkenstein is een knooppunt en komen treinen uit 4 verschillende richtingen binnen. Van Harkenstein loopt de lijn verder richting Rolandseck. Richting het noorden is er een verbinding. Het station en dorp heeft nog geen naam en platform marker en loopt er vanuit Harkenstein ook een belangrijke verbinding richting het zuiden. Ook vanuit Eikenburg is er door gebouwd richting het zuid oosten. De de wijk en het de stationsomgeving bij Eikenburg Oosterheide is in ontwikkeling en van daaruit richting de grens waar het spoor doorloopt in de richting van Rolandseck aansluiting. 

 

 

 

 

20210803154252_1.thumb.jpg.cddb1ad511c2839167d44d6c4546ab5f.jpg

 

 

 

Edited by Edwin Aartse
Verkeerde stationsnaam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na een stukje bouwen weer eventjes een update

Bij het testen blijkt op station Harisdam de klassieke armseinen niet goed te werken zoals ik dat wil. 

Ik heb het seinwezen op de perron sporen en de uitrijseinen daarom aangepast. Op het midden perron is Post T erbij gekomen. De seinen aan de perronzijde zijn vervangen voor dwergseinen, en de uitrijseinen zijn aan de zuidzijde vervangen voor het type lichtsein '46 en is er bij post I zijn er 2 blokseinen bij gekomen.

 

 

20210811222506_1.jpg

20210811222522_1.jpg

20210811222546_1.jpg

20210811222635_1.jpg

20210811222658_1.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Het werkt nu als volgt:

 

Post T wekt Post I en geeft post I stelt de rijweg in.  en geeft het Spoor vertrekvenster aan Post I het uitrijsein zal dan geel tonen zolang het bloksein niet is bediend

Post I wekt de eerst volgende blokpost richting Wijden of Westerenk om te ontblokken (Blokstelsel-3) en stelt de rijweg in. Als het blokvenster naar Wijden of Westerenk vrij komt kan het bloksein uit de stand stop het uitrij sein wordt groen. 

 

Als de trein het uitrijsein gepasseerd is komt deze in de stand stop (rood) Nadat de trein het bloksein gepasseerd is en de sluitseinen door post I zijn waargenomen gaat het bloksein in de stand stop en blokt Post I met het blokvenster die weer rood zal tonen. En geeft aan post T het vetrekvenster terug. De Rijwegen kunnen worden afgebroken en alles ligt weer in de normale stand.

 

Bij binnenkomst ontblokt Post I de voorafgaande blokpost uit de richting Wijden of Westerenk na het ontvangen van het wekkersein.

Post I wekt post T en stelt de rijweg in en geeft Post T het spoorvenster.

Post T stelt rijweg in en geeft Post I het aankomst venster. 

Post I brengt het inrijsein (Bordessein) uit de stand stop

Na het vrijkomen van de blokknopsper brengt post I het inrijsein in de stand stop en blokt de trein. En geeft aan post T het Aankomst venster terug nadat de trein uit de wisselstraat is. Post T geeft bij binnenkomst aan post I het spoorvenster terug en kan alles weer in de normale stand worden gelegd..

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy