Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×
  • 0

Steam


Willem4409

Question

Hoi,
Vraagje: Is het mogelijk om TS te installeren zonder tussenkomst van Steam?

 

Reden is dat ik een spel heb gekocht maar daar niet de baas over ben.
Heb hem gespeeld maar wilde dit nog een keer doen maar met een schone lei,
dit is helaas niet mogelijk daar je score en sterren blijven staan.

 

Nu heb ik niets met Steam dus wil dit niet op mijn computer hebben staan, er wordt van alles op de computer gezet waar ik niets mee heb.

Denk dat dit hetzelfde probleem gaat geven met 'Derail Valley', wat mij overigens een leuk spel lijkt die je eindeloos kan spelen.

 

Alvast dank,
Willem

Link to comment
Share on other sites

24 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Als je TS2021 hebt gekocht ben je daar gewoon de baas over.

Alleen.. Je moet dat spel wel registreren/ installeren bij Steam anders werkt het niet.

Via Steam kan je dan ter Aller tijden  een schone installatie doen of je spel laten controleren op fouten.

Ook worden zo de gratis updates door de Steam cliënt geïnstalleerd op je computer.

 

De Steam cliënt heeft geen invloed op andere geïnstalleerde spellen tenzij je die andere spellen illegaal hebt geïnstalleerd welke normaal ook door de Steam cliënt  worden geïnstalleerd.

Dus ik zie het probleem niet.

 

(Let op: Illegale geïnstalleerde spellen worden door ons niet ondersteund.)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
24 minuten geleden, Willem4409 zei:

Oké vriendelijk dank.

 

Dus toch Steam afhankelijk, jammer.
Heb 2020 in de winkel gekocht op DVD en dit is het enige spel.

 

Dan kap ik ermee, nogmaals vriendelijk dank.

Jammer is dat maar je eigen keuze.

Ik heb TS al sinds versie TS2014 en nooit problemen of vervelende dingen ondervonden met Steam.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik denk dat je nog weinig spellen kunt gaan spelen dan tegenwoordig, vrijwel elk spel werkt tegenwoordig uitsluitend via Steam (of een verglijkbare service zoals Origin, BattleNet etc.).

De tijd dat spellen alleen op CD/DVD uitkwamen ligt al zeker een jaar of 10 achter ons, als er al DVD versies verkocht worden dan staat er vaak niks meer dan een koppeling naar Steam + licensie op de DVD.

 

Je score en 'sterren' kun je overigens resetten via Reset Progress 

5b18a62b2006591b64b7e11c6c76a66d.png

 

Edited by MarkA
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Je kunt ook simpelweg Steam opstarten, dan TS20xx of andere game(s) starten wachten tot de game volledig gestart is en dan Steam afsluiten. Doe ik ook meestal.

Ik heb zelf ook geen voorkeur voor steam platform, maar voor TS20xx noodzakelijk om op te starten. 
 

Zo heeft steam geen verdere invloed op de PC heb je toch je updates en draait steam niet meer op de achtergrond mee. 

Verder kun je veel instellingen aanpassen in Steam waardoor je geen last heb van steam. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
24 minuten geleden, rcdevisser zei:

Je kunt ook simpelweg Steam opstarten, dan TS20xx of andere game(s) starten wachten tot de game volledig gestart is en dan Steam afsluiten.

Hmm is dat nieuw, dan moet je mij (ons) toch eens vertellen hoe jij dat dan doet?

Want als ik Steam afsluit zoals aangegeven, en zojuist heb geprobeerd, dan sluit TS ook af na geheel opgestart te zijn.?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

m

5 minuten geleden, Trains-xp zei:

Hmm is dat nieuw, dan moet je mij (ons) toch eens vertellen hoe jij dat dan doet?

Want als ik Steam afsluit zoals aangegeven, en zojuist heb geprobeerd, dan sluit TS ook af na geheel opgestart te zijn.?

 

 

Apart, Ik sluit steam altijd af. Kijk maar. Ik werk met twee schermen maar steam is afgesloten en TS staat gewoon open, ik ben namelijk nu bezig met route (om)bouwen. Ik stuur even een screen van de taakbalk mee.

 

Maar op mijn bureaublad staat een snelkoppeling direct gelinkt naar de rootmap van TS waarbij de snelkoppeling met de deze koppeling:

"C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\RailWorks\RailWorks64.exe"

 

Deze start direct op via de ze link zonder Steam te gebruiken. 

 

een dingetje als je zo start zonder ingelogd te hebben via steam vraagt ie eerst of je wil inloggen

Dat log je in met steam. Dan open je via de directe snelkoppeling TS20xx. Daarna sluit je steam weer af. 

Zo werkt het bij mij althans

 

Ik werk met twee schermen en hieronder de taakbalk aan de onderkant waar je alleen TS20xx ziet. Steam is afgesloten hier terwijl op mijn andere scherm TS20 openstaat

 

 

 

 

Capture.thumb.JPG.cd8c4e0084f8ca7d8eaa8b2b6314eaa9.JPG

__Capture.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, maar dan draait Steam zeker nog wel op de achtergrond, of is hij hiermee dan volledig afgesloten zodat het ook niet meer in Taakbeheer voorkomt?

Het lijkt mij vrijwel onmogelijk om op legale manier zonder Steam te spelen, ook al is het spel volledig opgestart.

 

Ps. lukt anderen dit ook en ben ik dan zo onhandig?

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

idd bij steam account maken . en dan ts opstarten.

in 2015 dvd gekocht.

dan account gemaakt bij steam en kon spelen.

ik gebruik ook de ts 64 snelkoppeling.

als ik niet bij steam ingelogd ben, opent de koppeling niet.

ik zou wel graag weten hoe je 2 schermen instelt.

greetz.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Twee schermen instellen

 

Tweede monitor aansluiten via HDMI of anderszins

 

Dan ga je naar:

Windows Settings > System > Display

 

Display1.thumb.JPG.5620cde739ca42c037d8d11b3a874831.JPG

 

Vervolgens in het Display scherm klikken op "Identify" 

 

Onder "Scale and Layout stel je voor ekl scherm de juiste resolutie in bijv. 1208x1024 al naar gelang jouw scherm en eigen inzicht. 
Hier moet je zelf even mee testen en kijken welk schermresolutie het beste bij jouw wensen aansluit. Dat hoeft niet altijd per definitie de schermresolutie te zijn.

Het beeldzicht kan te klein worden zodat je zowat een vergootglas nodig hebt om de tekst te lezen en kan teveel van je videokaart eisen waardoor de FPS in elkaar stort als TS20xx gaat starten.

 

Zorg ervoor dat het beeldscherm waar je TS20xx op draait dezelfde resolutie heeft als die je hebt ingesteld in het hoofdscherm dus bijvoorbeeld Je hoofdscherm staat op 1280x1024 dan ook TS op deze schaal zetten. Zonodig kan TS20xx zelfs nog in een lagere resolutie plaatsvinden want hoe lager de resolutie in TS20xx des te beter het is voor de FPS

 

Dan Hoofscherm als nummer 1 zetten en de andere uiteraard als nummer 2

Scrollen naar Multiple Displays en in de Drop-Down list de "Extend these displays" selecteren

 

Display2.thumb.JPG.d6146f9f1a9bba131cf27015699b519c.JPG

 

Als dit allemaal gedaan is dan kun je TS20xx weer gewoon spelen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.

 

Zonder Steam dus niet mogelijk om TS te spelen, jammer.

 

Mijn geboorte jaar en maand staan achter mijn naam dus ik behoor nog tot die oudjes die graag alles in eigen hand proberen te houden, lol.
Nou dat kan ik inmiddels wel vergeten nu die lijn nog even over om dat los te kunnen laten, lijntje is bij mij heel erg breed ?

 

Maar ja we gaan alsnog eerst proberen of ik TS 2021 en Derail Valley op dvd kan bemachtigen, dit blijf toch een beetje hangen, je wilt iets tastbaars.

 

De optie 'Reset Progress' geeft geen resultaat, althans bij mij laat hij de score en sterren staan bij carrière en de gereden opdrachten.


Allemaal alsnog heel vriendelijk bedankt voor de reacties,
Willem

Edited by Willem4409
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 13-3-2021 om 18:31, Sjef61 zei:

Je hebt een sleutel gekregen bij je DVD TS2020.

Als je een account aanmaakt bij Steam kan je daar jou al geïnstalleerde TS2020 registreren met die Sleutel  en GRATIS updaten naar TS2021.

 

Sorry Sjef maar hier kom ik niet uit.

 

Als het goed is dan zou TS2020 geregistreerd staan want tijdens het wederom opnieuw installeren zette Steam het spel gewoon weer in z'n geheel weer teug, compleet met score en sterren.

 

TS2020 zou automatisch updates moeten krijgen, zo stond dat al ingesteld, maar er is nooit een update geweest terwijl er wel een buk op het einde van een carrière opdracht zit.

Als ik zoek naar TS2021 dan zegt Steam die heb je al.
Ja als ik opstart geeft hij 2021 aan maar meer ook niet.

 

Dus daar stop het voor mij en kom ik hier niet verder mee.

 

Misschien zijn er nog tips om dit toch nog voor elkaar te krijgen anders strand het hier voor mij.


Bij voorbaat vriendelijk dank,
Willem

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sorry Willem,

Als hij aangeeft met opstarten 2021  dan is hij al geüpdatet en dus al geregistreerd.

Dus ik snap even niet jou punt hierin .

Je kan dit controleren in het scherm Instellingen V71.5a (x64)

Als Reset Progress niet helpt dan heb ik verder geen idee.

Misschien iemand anders?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Yep dat klopt Sjef de versie is V71.5a (x64).

 

Maar in 2020 heb je 3 scenario's met treinen en in 2021 zitten 3 andere scenario's met treinen.
Daar zit dus een misverstandje in deze.

2020 is gespeeld en wil dus die scenario's van 2021.

 

Maar in ieder geval bedank Sjef,
mvg Willem

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Die snap ik niet Willem.

 

Scenario's horen bij een bepaalde route versie, niet bij TS2020 of TS2021 versie.

TS2020 kan je niet meer hebben omdat het is geüpdatet naar TS2021

Dit heeft GEEN invloed op al geïnstalleerde routes of scenario's.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy