Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

NMBS L13, L15, L25, L27 ; Eerste fase: Lier - Kontich-Lint - Duffel


HU88ICANE

Recommended Posts

  • 3 months later...

We leven nog!

 

Zeer veel voortgang is er niet gedaan aan de route de afgelopen maanden maar zeer binnenkort ga ik terug wat verder werken om fase 1 verder aan te kleden! Een van de redenen waarom ik niet te veel gedaan heb is de volgende:

 

Toch ook nog wat leuk nieuws voor de Belgische add-on’s dat de SKtrains NMBS serie 13 te verkrijgen is in hun webshop… 

Nu dat die loc eindelijk klaar is ga ik proberen van zo veel mogelijk de route voor te bereiden op het TBL1 veiligheidssysteem van deze add-on!

 

https://sktrains.be/index.php?id_product=21&rewrite=sktrains-hle13-nmbssncb&controller=product&id_lang=4

 

Ik ben ook in contact met Dominique van K-trains die momenteel aan een Vectron aan het werken is en die heeft ook bevestigd dat het ETCS veiligheidssysteem van de Traxx identiek zal zijn als de vectron dus hebben we alleszins dat ook in orde voor de route…

 

groetjes,

Karel


 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Goed nieuws dat je er weer bent, en ook goed nieuws dat ze dan de christrains standaard voor ETCS aanhouden. Het is niet voor niets een Europees systeem, doodzonde dat VirtualRailroads het stelselmatig negeert op hun meerspanningslocs.

 

Heb je de HLE13 al getest? Hij ziet er zeker goed uit..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hey allemaal!

 

Ja was de laatste tijd wat bezig met andere dingen maar begin weer trek te krijgen om te bouwen!

 

De 13 heb ik nog niet aangeschaft maar hij ziet er inderdaad zeer netjes uit!

Ik las ergens iets op Louis van SKtrains zijn Facebook pagina dat ie nog aan het wachten is voor scripts om z’n loc ook ETCS capabel te maken voor de toekomst…

 

hebben jullie hem al aangeschaft/getest?  

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hem hem al een tijdje toen hij nog 19,95 was ofzo .. krijg 5 euro terug dus dat is wel netjes.

Het is zeker de moeite waard en een knap stukje werk. Het wachten is even op de M6 wagons dan is hij helemaal compleet.

 

Aanschaffen zou ik zeggen als je twijfelt.?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja heb net wat video’s gezien ervan! Zelfs dat geluid is spot on… 

 

-update- net aangeschaft! Fraai werk! Vooral de weathering is goed, realisme! 

ga nog eens proberen om de levers in raildriver geconfigureerd te krijgen en dan is een test ritje doen naar Lier! 

Edited by HU88ICANE
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Als het goed is heb je een handleiding erbij ... ik heb hem even snel doorgelezen want ik wist al hoe ik hem aan de praat kreeg maar dat weet ik dus ook nog niet.

Werkt de TBL+ al wel ? Zou moeten werken met de Coha zei Louis maar ook dat hem ik nog niet vernomen.

Hij zou zelf ook werken aan een TBL+ versie maar nog niet mee klaar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb de handleiding is doornomen maar veel info staat er niet in, en ja ik heb die coha balises staan op de route maar moet het nog is testen! Ik heb TBL voorlopig nog niet aangezet… Zijn YouTube video’s geven wel wat meer info zag ik!

 

ook is er die originele versie en de TBL2 + zag ik, dat is wss voor de HSL2 van Leuven naar Luik die dat uniek beveiligings systeem had in het verleden…

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Samenwerking met Gerben!

 

Gerben en ik hebben wat zitten praten en we hebben besloten om samen te werken!

Mijn sterke kant is zeker en vast sporen leggen en de infrastructuur van dat spoor zoals seinen, bovenleiding etc. terwijl scenery plaatsen iets is wat Gerben heel graag doet dus dat is dan meteen een goede kans om de handen in elkaar te slaan en met deze combo een beter resultaat te krijgen voor onze routes...

 

Voorlopig gaan we onze individuele route en fase zeker en vast nog focus geven maar we gaan elkaar al helpen om dat nog te optimaliseren waar we kunnen en dan voorzichting al naar de toekomst kijken voor eventuale uibreidingen op de basis die er intussen al ligt!

 

Ik ga ook nog is een self learn cursus volgen binnenkort om zelf wat 3D objecten te maken want er zijn natuurlijk nog een heel stuk unieke objecten nodig als we dit uitbreiden...

Voor Kontich, Lier en Duffel valt het nog mee en met de hulp van Gert voor het station van Lier komt dat alleszins in orde al voor fase 1!

 

Groetjes,

 

Gerben en Karel

dhjgfdgnda.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

 Leuk om te horen dat jullie gaan samenwerken.

Ik ben benieuwd naar jullie resultaten.

Ook leuk dat je gaat beginnen met het zelf ontwikkelen van 3D objecten.

Mocht je vragen hebben daarover dan weet je ons wel te vinden.

Ik neem aan dat je Blender gaat gebruiken of 3D max?

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy