Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×

NMBS L13, L15, L25, L27 ; Eerste fase: Lier - Kontich-Lint - Duffel


HU88ICANE

Recommended Posts

16 minuten geleden, HU88ICANE zei:

Nope! Beide fout! 

Dan kloppen de coördinaten niet van je bovenste plaatje.

Of Google maps klopt niet.

Mijn plaatje is het hetzelfde als jou eerste plaatje maar gedraaid 

Link to comment
Share on other sites

Wat zeer handig is, is die 3D Google maps op je tablet! Kan je gemakkelijk snel rond draaien met de vingers om een hoek te bekijken om zo de inclinaties beter in te schatten, ik denk zelfs met topografische plannen alleen dat het nog steeds moeilijk ging worden om het in het 3 dimensionale in te schatten anders... 

F5E52467-1F33-46A6-A480-923D303BF999.png

47546745-2E8F-4D54-A785-1E8ACE2C61E5.png

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, EsméevR zei:

eeh.. Onhandig, dat ligt dan vooral aan jezelf hoor. Google earth geeft je in die 3D view de perfecte hoogtes aan, dan hoef je toch niets in te schatten? Dan hou je gewoon de maten aan die worden weergegeven en klopt het perfect.

 

earth.jpg

Ja maar gebruik je vinger eens om het snel rond te draaien als het op je schoot ligt! ?

Link to comment
Share on other sites

Update met de huidige stand van zaken:

 

slecht nieuws eerst:

”je wilt altijd teveel!”

 

Enkele uren geleden heb ik eindelijk praktisch alle hoofdlijnen gelegd tot in Schaarbeek die nog een rol kunnen spelen voor een toekomstige verbinding van Antwerpen centraal tot Brussel zuid...

Mijn origineel droom/idee was om deze verbinding te realiseren voor TS en alhoewel het een mega project is, in mijn achterhoofd knaagde het gewoon deze week om het spoor te leggen en zien wat er mogelijk is.

 

Als ik vroeger aan lijn 25/27 dacht, leek het me een dubbele lijn die gewoon van Antwerpen naar Brussel loopt, easy... Totaal fout... De klassieke lijn 25 loopt inderdaad praktisch zuidelijk met relatief weinig hoogte verschillen tot Schaarbeek, zelfs het verhoogde gedeelte in Mechelen was tamelijk conventioneel... In een paar uurtjes lag deze lijn al en getest, reed vlot zonder veel problemen!

 

En dan...

 

Lijn 27 ging dan ook een makkie worden... En plots was het twee weken later!

Deze lijn vertakt in zowat 4 sub lijnen en die gaat als een rollercoaster rond 25 en zichzelf dan ook nog eens door de verschillende lagen van Mechelen dan min of meer wat normaal tot achter Vilvoorde waar deze weer wat roller coaster stijl uiteindelijk ook in Schaarbeek aankomt... Prachtig eigenlijk! Gewoon een pure cargo lijn. Ligt allemaal met verkanting waar het nodig is en als je er nu al over rijdt zonder scenery of iets is het al een mooie ervaring.

 

Ook 25N was de kers op de taart, dit is praktisch een “Aldi-HSL”, die draait zuidelijk uit Mechelen en vliegt gewoon in het midden van de E19, met een optionele vertakking naar de luchthaven van Zaventem over een ski-schans om dan zich aan te sluiten met 36N tot net voor Schaarbeek. Heb eens getimed van Kontich tot Schaarbeek zonder stops en dat was ongeveer 15min of zo aan 160km/u over de meeste stukken... 

 

Dus ja, een stukje dromen en een heel klein beetje ervan gerealiseerd, of toch al een stapje in die richting!

 

En dan nu het goede nieuws:

”terug met beide voeten op de grond!”

 

Nu dat dat “sporen leggen” moment weg is uit m’n achterhoofd is het terug tijd om fase 1 verder af te werken en officieel blijft het bij die 3 stations, verder aan de bovenleiding werken en station Lier grondig aanpakken en in te vullen.

Het technisch gedeelte van fase 1 is nu voor 100% klaar, de bovenleiding ligt voor 75% en Duffel en Kontich zijn voor ongeveer 50% afgewerkt met scenery en objecten, Lier 10%. Het leuke werk zonder te veel hoofdpijn en nummers kan eindelijk beginnen! 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bekend probleem, bij het bouwen van Antwerpen begon ik ook al te dromen van een verlenging tot Brussel Zuid. Gelukkig zijn de sporenbundels tussen Schaarbeek en Brussel Zuid erg demotiverend, dus het blijft bij dromen ?

 

Mogelijk dat je hier al van weet, maar toch: Voor je in al dromend heel enthousiast  station Antwerpen Centraal op alle 3 niveaus begint aan te leggen, weet dat Train Simulator niet overweg kan met perrons die boven elkaar liggen. Ik had als experiment de sporen op niveau -1 boven die van niveau -2 geplaatst en dan al gingen de deuren niet altijd meer open. Dus de sporen op niveau -1 heb ik kortgeknipt tot vlak voor de perrons beginnen.

Edited by Michael1234
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 uren geleden, HU88ICANE zei:

Mijn origineel droom/idee was om deze verbinding te realiseren voor TS en alhoewel het een mega project is, in mijn achterhoofd knaagde het gewoon deze week om het spoor te leggen en zien wat er mogelijk is.

Jammer maar helaas is dit ook een groot probleem wat ik tegenkom, ookal bouw ik fictief. Je hebt zo veel ideeën, maar realiseer die maar. Ik ben nu klein begonnen met mijn route, maar nu wil ik heel veel KM spoor erbij leggen omdat ik mijn route momenteel erg klein vindt, maar maak een heel sporenplan aan, en vul die met scenery. Dat kost tijd en zin die ik niet altijd heb ? 

 

Dus een tip HU88ICANE, je kan altijd een poging doen en wanneer het niks wordt kan je het altijd verwijderen, van proberen kan je leren ?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

54 minuten geleden, Michael1234 zei:

Bekend probleem, bij het bouwen van Antwerpen begon ik ook al te dromen van een verlenging tot Brussel Zuid. Gelukkig zijn de sporenbundels tussen Schaarbeek en Brussel Zuid erg demotiverend, dus het blijft bij dromen ?

 

Mogelijk dat je hier al van weet, maar toch: Voor je in al dromend heel enthousiast  station Antwerpen Centraal op alle 3 niveau's begint aan te leggen, weet dat Train Simulator niet overweg kan met perrons die boven elkaar liggen. Ik had als experiment de sporen op niveau -1 boven die van niveau -2 geplaatst en dan al gingen de deuren niet altijd meer open. Dus de sporen op niveau -1 heb ik kortgeknipt tot vlak voor de perrons beginnen.

Ja idd Michael, had ik al iets over gelezen... ook voor Antwerpen Berchem kan dit al problemen geven want die perrons draaien zelfs wat onder mekaar...

Waar ik zelfs aan zit te denken was "trucage" en de lagen offset van mekaar leggen, maar net of het lijkt of ze wel boven mekaar staan met scenery, Tenzij dat je echt je compas en mss dieptemeter (en verboden van op 9 te duwen dan) in het oog houdt ga je dat merken als speler maar het is zeker niet Kosher...

 

Een andere optie mss is korte stukken gedefineerd perron leggen, dan gaan niet alle deuren open van je trein maar in theorie werkt dat mss wel voor laden en lossen?

 

De derde optie is natuurlijk gewoon -2 doen en dat is het dan... Moest het er ooit van komen, denk ik dat de meeste spelers gaan verbinden op jou route of die van Jerome en die gaan zowieso altijd op -2 erdoor, om nog maar niet te spreken van het stations gebouw zelf en die overkapping...

 

4de optie is Infrabel of wie dan ook dat A'werpen Centraal beheerd bellen en zeggen dat ze de bovenste lagen moeten afbreken zodat we in onze sim een realistische ervaring kunnen krijgen!

37 minuten geleden, ClipmeneerNL zei:

Jammer maar helaas is dit ook een groot probleem wat ik tegenkom, ookal bouw ik fictief. Je hebt zo veel ideeën, maar realiseer die maar. Ik ben nu klein begonnen met mijn route, maar nu wil ik heel veel KM spoor erbij leggen omdat ik mijn route momenteel erg klein vindt, maar maak een heel sporenplan aan, en vul die met scenery. Dat kost tijd en zin die ik niet altijd heb ? 

 

Dus een tip HU88ICANE, je kan altijd een poging doen en wanneer het niks wordt kan je het altijd verwijderen, van proberen kan je leren ?

 

 

Ja dat klopt... Ik ga dit als een soort van experiment beschouwen en daar wat aan werken in de toekomst, maar eerst alle hands aan deck voor een haalbare fase!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Het probleem met de boel in een offset leggen is dat je niet de vrije doorkijk van -2 naar +1 (en vice versa) krijgt.  Of je krijgt als je de niveaus echt naast elkaar bouwt 3x een volledige doorkijk en dat ziet er op de bovenste sporen wel apart uit denk ik, 3x Antwerpen Centraal naast elkaar ? 

 

Het probleem van je 2e optie is dat het niet ligt aan de markers, of perrons, maar gewoon aan het feit dat de sporen boven elkaar liggen. Het spel kijkt niet naar hoogteverschil, dus als je sporen van -1 net iets dichter bij het perron van -2 ligt dan krijg je op -2 de deuren niet meer open, zelfs als -1 geen perrons of markers heeft dus.

 

Ik was er na een paar keer experimenteren in ieder geval niet uitgekomen en ben dus voor optie 3 gegaan, al klinkt optie 4 ook wel goed ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja idd! 3 verschillende Antwerpes! Echt wel de Matrix dan! ?

 

Mmm ok interessant! Ik las recent ook iets over zo een probleem en iemand had dan een vals stuk spoor onder de grond verstopt onder het perron om zo zijn deuren op te krijgen...

Dat was natuurlijk wel allemaal op hetzelfde niveau.

Ook wel vreemd hoe die logica werkt weeral... Praktisch wekelijks dat ik weer iets ontdek in die editor dat compleet onlogisch in elkaar steekt...

 

Moest ik infrabel bellen zet ik je in conference call! ?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Weet je wat mss ook een "workaround" oplossing zou kunnen zijn?

3 kopies van het route bestand maken met elke versie een laag in A'centraal die er dan in staat...

 

Op zich zijn route bestanden niet echt groot en het is een compromis want per sessie heb je maar 1 laag ter beschikking maar als je de terminus sporen wil gebruiken kan je dat zo wel doen...

Acentraal.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy