Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

route van Dutch Rail


dutch rail

Recommended Posts

Een enorme tegenslag voor de bouw van mijn route. Op mijn laptop is een virus aangetroffen. Heb hem naar een computercentrum gebracht maar die kunnen niets meer doen dan de laptop volledig wissen?hierdoor ben ik mijn route dus kwijt en kan ik opnieuw beginnen

Link to comment
Share on other sites

Dat is een flinke tegenslag met dat virus, deed de laptop helemaal niets meer, of ....?

Anders had je de route even op een lege usb stick kunnen zetten in de hoop dat het virus daarin niet aanwezig is.\

 

Afijn dan is dit alvast voor een volgende start, dat portaal van het middelste plaatje is fout omdat je een duwende Bvl hebt.

Dat hoort trekkend te zijn, ofwel er zal aan de andere zijde van het spoor iets van een portaal moeten komen.

Mja dat zal je nu minder interesseren ivm dat virus.....

 

nietgoed.jpg.f918e06e787ea3e9815dc6e868ed99a8.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, dutch rail zei:

Een enorme tegenslag voor de bouw van mijn route. Op mijn laptop is een virus aangetroffen. Heb hem naar een computercentrum gebracht maar die kunnen niets meer doen dan de laptop volledig wissen?hierdoor ben ik mijn route dus kwijt en kan ik opnieuw beginnen

Wat erg voor je @dutch rail. Veel succes en sterkte ermee.

Link to comment
Share on other sites

Wat voor virus heb je er dan opzitten.

 

Voordat je je laptop wegbrengt zou ik eerst even Malwarebites instaleren en eroverheen trekken.

 

Malwarebites is gratis en werkt perfect in het verwijderen van virussen. Daarnaast zitten die PC winkels op dit soort zaken met open armen te wachten. Effe een schijf schoonmaken en er dik geld voor vragen.

 

Ik heb wel de pro versie van Malwarebites op mijn PC. Dat kost mij per jaar iets van 35 Euro.

 

 

 

 

 

Edited by rcdevisser
Link to comment
Share on other sites

12 uren geleden, GertMeering zei:

Je hebt weer wat geleerd van de vorige keer gaan we vanuit .. pas dat toe en dan kan het alleen maar beter worden.

Suc6 !

heb er idd iets van geleerd. dat wordt zeker toegepast. hopen dat nu wel alles goed gaat

Link to comment
Share on other sites

8 uren geleden, rcdevisser zei:

Wat voor virus heb je er dan opzitten.

 

Voordat je je laptop wegbrengt zou ik eerst even Malwarebites instaleren en eroverheen trekken.

 

Malwarebites is gratis en werkt perfect in het verwijderen van virussen. Daarnaast zitten die PC winkels op dit soort zaken met open armen te wachten. Effe een schijf schoonmaken en er dik geld voor vragen.

 

Ik heb wel de pro versie van Malwarebites op mijn PC. Dat kost mij per jaar iets van 35 Euro.

 

 

 

 

 

wat voor virus het was weet ik niet maar kreeg telkens blauw scherm en kon er niks meer mee doen. ik zal eens naar die app kijken. 

 

moet zeggen bij mij was het wat ze voor mij gedaan hebben het geld wel waard . ze hebben de virus verwijderd. een nieuwe ventilator erin en een harde schijf erbij voor nog geen 180 euro

Link to comment
Share on other sites

Jammer dat ze hem geformateerd hebben.
Via een Hirens Boot CD of gewoon Command Prompt had je zo je route kunnen kopiëren vanaf de C-schijf
Windows zelf kan dan wel stuk zijn, 9v/d10 keer zijn de bestanden intact. Mits ze door het virus encrypt zijn, dan is het over.

Link to comment
Share on other sites

Op 9-9-2021 om 19:42, dutch rail zei:

Er wordt een backup gemaakt van mijn laptop hopelijk zit er nog iets van de route tussen........

Dus dat is zoals gewoonlijk zeker op niets uitgelopen?, ofwel ze hebben je gerust gesteld/blij gemaakt met een dooie mus.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Moet me er toch bij aansluiten dat dit soort bedrijfjes idd vaak wel mensen uitbuiten. Ik weet niet hoe groot je nieuwe hdd is, maar ik vind 180 nog steeds vrij pittig. En zo te horen hebben ze je computer geherinstalleerd, niet gefixt. Tenzij er iets met je oude hdd zelf is of het virus je TS2021 map aangevallen had (wat ik betwijfel), weet ik vrij zeker dat je met bijvoorbeeld testdisk je route gewoon had kunnen redden.

 

Ik maakte laatst een vrij heftige mee op dat gebied. Een externe hdd met vrij veel films en ook wat belangrijke data, zoals familiefoto's e.d. werd na een stroomuitval als niet geformatteerd gezien. Ik probeerde van alles, maar de schijf werd steeds slechter, kreeg op een gegeven moment geen eens een USB geluidje meer. Ik was vrij wanhopig, dus ik verdiep me in de kosten van data recovery. Het PCB bordje van de USB aansluiting was waarschijnlijk kapot. De disk moest naar een laboratorium, ze hadden een matsprijsje van 900 euro, kon eventueel in termijnen betaald. Ik overwoog het nog even ook, zo desperate was ik. Ik vertelde dit verhaal aan een vriend van me. Die zegt: "PCB bordje van de USB connector? Je weet dat dit model externe schijf gewoon een doosje met een interne schijf erin met een USB convertertje is?" Ik maak de schijf open, haal de interne schijf eruit, zet hem in een PC, en testte hem. Deed het meteen. Hoefde niet eens de bios in of drivers te installeren. Nieuwe behuizing gekocht, en alles werkt beter dan ooit, gezien de schijf nu ook sneller dan ooit is. Was voor 15 euro klaar... Dat bedrijf moet toen ik belde gedacht hebben "zo, makkelijkste 885 euro verdiend ooit"... ?

 

Alhoewel het ook zo is dat je een 2e of 3e keer altijd alles beter doet. Soms is het eigenlijk maar goed ook, achteraf gezien. Zo'n ervaring had ik gister ook nog met een metro. Leuk wordt het echter nooit als zoiets gebeurt.

Edited by KerAp
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

inmiddels al druk bezig. heb een iets andere baanplan gebruikt als gedacht. het eerste (kop) station is nu een vliegveld geworden ben druk bezig met dit eerst te detailleren. zodra dit af is begin ik met het volgende deel. mijn idee is nu ook om gebied voor gebied te doen. zodra het vliegveld af is stuur ik weer een update

 

20210915151424_1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wordt al een mooi vliegveld.

Als tip kan ik je meegeven dat het groen (struiken)  op het vliegveld, beter kan aanpassen door bloembakken te gebruiken en daar het groen er in te doen.

Nu lijkt het dat het groen uit het beton groeit?

 

Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden, Sjef61 zei:

Wordt al een mooi vliegveld.

Als tip kan ik je meegeven dat het groen (struiken)  op het vliegveld, beter kan aanpassen door bloembakken te gebruiken en daar het groen er in te doen.

Nu lijkt het dat het groen uit het beton groeit?

 

Ah ja. Zijn er grote bloembakken dan?

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy