Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 24, 2022 Share Posted February 24, 2022 Het lijkt toch op een pivot probleem ben ik bang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 24, 2022 Author Share Posted February 24, 2022 (edited) Hmmm Heb het 3x geprobeerd maar het zelfde probleem blijft maar komen. Ik ga wel eerst een klein wagonnetje maken met 2 wielen en een platte bak en dan die exporteren. Net zolang tot ik het onder de knie krijg. Want meteen beginnen met een hele metro is ook niet echt een goed plan. Ik denk dat het probleem ligt aan de bogies. De waardes vergeleken met die van andere mensen zijn heel anders. Dus ik denk dat het probleem is. Maar goed ik maak wel eerst dat wagonnetje. Wat wel leuk is is ik kan mijn eigen objecten exporteren naar TS. Ik heb dat nu onder de knie (Heb vandaag een beginnetje van de Zilvermeeuw geëxporteerd.) Edited February 24, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 Je zou het obj bestand uit de de developer map kunnen importeren van de boogies en wielen. En die aanpassen. Zo ben ik ook begonnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 25, 2022 Author Share Posted February 25, 2022 (edited) Ok. Ik ben een stap dichterbij. De metro wil plaatsen op de rails. Als ik hem selecteer in Locomotive sectie dan staat hij scheef Als je dichter bij de rails komt verdwijnt hij uit het beeld. Je hoort dat geluidje dat hij op het spoor is geplaatst. Ik start de game en dan krijg je dit: Ik heb de Bogies van de Developer Engine gekopieerd en mijn eigen waardes erin gezet. Weet iemand wat dit probleem is? Edited February 25, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 Je hebt nog steeds een PIVOT probleem. Heb je de boogie OBJ bestand van de developer nu geïmporteerd in Blender en die blueprint gegevens overgenomen? Dan zie je ook gelijk hoe de pivot is. En die dan eerst de boogie los exporteren zonder de tram frame. De PIVOT van de body is ook niet goed lijkt. Mijn advies is probeer eerst die developer obj bestanden te importeren in Blender. Die in jou eigen map werkend te krijgen. Zo ben ik ook begonnen. Je weet dan gelijk hoe de pivot per element is georiënteerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 25, 2022 Author Share Posted February 25, 2022 Een vraagje. Waarom hebben sommige modellen voor hun namen in onderdelen bijvoorbeeld dit: 1_1000_Main_body of 1_1500_bo01 waarvoor staan deze gekleurde nummers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 Lees dit document helemaal goed door: 4.03 General Guidelines and Considerations.pdf pagina 6 en 7 staat jou antwoord In dat document staat alles duidelijk uitgelegd en voorziet je van de meeste noodzakelijke basis kennis die je nodig hebt. Document heb je al in bezit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 Ik heb dit ook gehad in het begin. Zat hem in de blueprint. Dacht in de coupling pivots, maar dat weet ik niet zeker. Check even alle pivots in je blueprint. En ligt in het 3d-model de pivot van het draaistel wel op de grond? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 25, 2022 Author Share Posted February 25, 2022 Ah volgens mij heb ik het probleem gevonden. Is dit een een pivot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 https://www.christrains.com/nl/ts_faq_pivotcouplings.html Edit: plaatje verwijderd. Pivot stond inderdaad niet helemaal goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Marc D. 240 Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 (edited) De pivot van het draaistel op jouw screenshot staat zo te zien ook niet in het midden, Sjef. Die zou dus tussen de assen moeten liggen. En de wielen moeten weer aan een as zitten waarvan de pivot weer in het midden van de as moet komen. Wat ook belangrijk is, is dat wanneer je de pivots aanpast ook nog een reset X-form moet toepassen. Een en ander staat in developer PDF 4.07 Train Guidelines op pagina 11 en 12. Ook is er al een langere tijd een Online versie van de developer documentatie die ik even was vergeten . Edited February 25, 2022 by Marc D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 Plaatje weg gehaald. Wel apart dat het wel werkte. Edit; Het klopt wel Alleen verkeerde onderdeel aangeklikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Marc D. 240 Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 KerAp had het ergens in zijn topic trouwens wel over een afwijkende pivot in de draaistellen van zijn metrostellen. Maar dat heeft geen betrekking op de pivot van de draaistellen van GVB S1 S2 Sneltram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted February 26, 2022 Share Posted February 26, 2022 Dat was bij de Zilvermeeuw in zijn route topic. En dat bleek ook maar zo te lijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 12, 2022 Author Share Posted March 12, 2022 (edited) Het eerste begin mag er zijn hoor! Heb bijna alles aan de praat gekregen. Let niet op de Textures en eventuele gaatjes. Ik ben namelijk nog niet klaar. Hij kan ook al rijden. Edited March 12, 2022 by tram 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 Kijk aan, aanhouder wint. ziet er al veelbelovend uit. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 12, 2022 Author Share Posted March 12, 2022 Heb wat Textures toegevoegd maar het heeft zo een slechte resolutie... Iemand tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 Achterste is in spiegelbeeld. Zo te zien staat de plane ook binnenste buiten en is alles enkelvoudig. Welke shader heb je gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 12, 2022 Author Share Posted March 12, 2022 (edited) Ja ik heb het snel gemaakt om te testen. De binnenkant word nog dikker. Deze Shader: Train Basic object diffuse. Edited March 12, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 Train Basic object diffuse is Mat van kleur Met TrainSpecEnv krijg je glans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 12, 2022 Author Share Posted March 12, 2022 Nee ik bedoel de Resolutie is slecht. Het is heel Pixelachtig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 1024x1024 gebruiken. En Photoshop of Paint.net gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 12, 2022 Author Share Posted March 12, 2022 Ik gebruik Paint.net zal even kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 Ik ben geen specialist van het schilderen van treinen. Miss. dat iemand anders beter tips heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Marc D. 240 Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 1 uur geleden, tram zei: de Resolutie is slecht. Het is heel Pixelachtig. Welke resolutie heb je gebruikt en en welk formaat texture. Ik gebruik het formaat 2048X2048 bij een resolutie van 200 dpi. Converteer anders eens een texture van mijn Plan U met TS-Tools om een idee te krijgen hoe ik te werk ga. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now