Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 (edited) Heb van de NS ergens op hun site een PDFje gevonden met voorschriften over visuele vormgeving. Hierin stonden niet alleen alle gebruikte kleuren compleet met RAL codes vermeld, maar ook gebruikte lettertypes, gebruikte spatiëring en regelafstand, e.d. Super handig. Misschien is met wat speurwerk zoiets te vinden? Op de site van de RET heb ik ook veel gevonden in hun PDFjes van veiligheidsvoorschriften e.d. Edited April 26, 2022 by KerAp 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted April 27, 2022 Author Share Posted April 27, 2022 (edited) Ja R net heeft ook zo een pdf. Die heb ik namelijk zelf. Met alle tram en metro bouwtekeningen, zoals de M5 en M4 CAF en ook volgensmij de flirt 3. En ook met alle Rnet kleurendesgins die geschrapt zijn en die nu rond rijden.. Edited April 27, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Alsjeblieft, de GVB Huisstijl PDF, bevat lettertypes, kleuren, en logo. https://over.gvb.nl/content/uploads/2020/02/GVBhuisstijl2020.pdf 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Ok de koersborden geven nu 24 uur licht: 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals depVIRM 2 Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Als een Amsterdammer moet ik zeggen, Ziet er indrukwekkend uit hoor! Ga zo door 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals danielxdaniel 14 Posted May 11, 2022 Share Posted May 11, 2022 (edited) Wat leuk dat je juist déze metro maakt: dat was altijd mijn favoriet van het GVB, maar ik dacht dat ik daar de enige in was En ook als Rotterdammer kan ik zeggen: hij ziet er al prachtig uit! Wat ik vragen wilde: kan hij straks ook echt als metro rijden, of functioneert hij alleen met de panto's omhoog (als sneltram dus)? Ik zie hem in gedachten namelijk al voor me als lijn 51 op het trajectdeel dat in de HSL-route (Isolatorweg-Henk Sneevlietweg) opgenomen is Edited May 11, 2022 by danielxdaniel 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted May 12, 2022 Author Share Posted May 12, 2022 (edited) Dankje! Ja het is ook mijn favoriete metro. Ja hij kan als metro en als sneltram rijden. Ik ben van plan om de route te maken van lijn 51. Maar dat komt nog wel als de S1 S2 klaar is. Edited May 12, 2022 by tram 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals danielxdaniel 14 Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 (edited) Nice! En ook zonder route is je metro al iets om naar uit te kijken: behalve op het genoemde metrotraject van de HSL-route, zal hij het ook zeker leuk doen op de U-Bahn Frankfurt. Ik blijf de ontwikkelingen op de voet volgen, maar ben al onder de indruk van wat je in zo'n korte tijd bereikt hebt met je S1/S2. Nog een laatste vraag: worden de deuren van je metro zo ingesteld, dat ze alleen openen als je langs een perron staat (dus geactiveerd met T, zoals ongeveer al het materieel)? Of kun je ze ook 'handmatig' openen en sluiten (dus ongeacht of je langs een perron staat en/of de laadtijd voorbij is, zoals bij de U-Bahnen van Frankfurt en sommige treinen van RSSLO)? Edited May 12, 2022 by danielxdaniel 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted May 12, 2022 Author Share Posted May 12, 2022 33 minuten geleden, danielxdaniel zei: Nog een laatste vraag: worden de deuren van je metro zo ingesteld, dat ze alleen openen als je langs een perron staat (dus geactiveerd met T, zoals ongeveer al het materieel)? Of kun je ze ook 'handmatig' openen en sluiten (dus ongeacht of je langs een perron staat en/of de laadtijd voorbij is, zoals bij de U-Bahnen van Frankfurt en sommige treinen van RSSLO)? Ja je kan ze openen met T ,maar ik wil ook dat ze handmatig open kunnen. Dat zou het realistisch maken. Dus ik moet het nog maken. Maar dat komt er ook in. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted May 12, 2022 Author Share Posted May 12, 2022 Nog een vraag voor de community: Wat zouden jullie realistischer vinden. Dat de deuren tegelijkertijd open gaan. Of dat ze 1 voor 1 open gaan. Dus deur 1 eerst dan deur 3 en daarna deur 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Wadlopertje 49 Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Ik zou ze allemaal tegelijk open laten gaan. Aangezien een metro vaak druk is en aal deuren ook open gaan. Maar de keuze is natuurlijk aan jou. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Ook zou het deursluitgeluid niet met alle deuren synchroom lopen als je ze niet allemaal tegelijk doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted May 12, 2022 Author Share Posted May 12, 2022 Ah ja dankje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals danielxdaniel 14 Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 1 uur terug, tram zei: Nog een vraag voor de community: Wat zouden jullie realistischer vinden. Dat de deuren tegelijkertijd open gaan. Of dat ze 1 voor 1 open gaan. Dus deur 1 eerst dan deur 3 en daarna deur 2. Het meest realistisch is volgens mij dit: openen: 1 voor 1 sluiten: tegelijkertijd Maar dat lijkt me wel héél ingewikkeld om te simuleren, dus ik zou zeggen: kies voor centraal openen en centraal sluiten 1 uur geleden, tram zei: Ja je kan ze openen met T ,maar ik wil ook dat ze handmatig open kunnen. Dat zou het realistisch maken. Dus ik moet het nog maken. Maar dat komt er ook in. Super dat je handmatig openen en sluiten er ook in verwerkt 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 De sluitanimatie anders maken dan de open animatie kan niet. Je animeert de deuren van dicht naar open en als de deuren sluiten speelt de sim die animatie gewoon achteruit af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 (edited) Voor de mensen die denken dat ik gestopt ben met de S1 S2 Sneltram dat is deels waar. Ik heb het namelijk de laatste tijd erg druk. En heb er bijna geen tijd voor gehad om eraan te werken. Model in huidige staat: Ik heb wel wat aanpassingen gedaan. Zo zijn bijvoorbeeld de Raamkozijnen dikker gemaakt en zijn ze glad gemaakt (ze waren eerst blokkerig) En heb ik alle gaten dicht gemaakt in de passagier ruimte. (Let niet op de deurpaaltextures die dingen waar de noodrem enz. aanhangt daar heb ik nog andere voor, maar die heb ik nog niet erop gezet) De cabine heb ik nog niet dicht gemaakt. Die ziet er nog zo uit: Je kan door de cabinemuren heen kijken. Dat moet ik nog dicht maken. Edited June 19, 2022 by tram 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted June 21, 2022 Author Share Posted June 21, 2022 (edited) En ik denk dat ik de draaistellen helemaal overnieuw ga maken. Ik vind dit er een beetje blokkerig/niet mooi eruit zien. Maar eerst alle muren dichtmaken (kijk maar naar de cabine). Edited June 21, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 (edited) Draaistellen maken is bijna een aparte kunstvorm op zich binnen 3d-ontwerp. Slim texturen loont hier enorm. Wat mij altijd erg helpt, is materieel (bij voorkeur van Chris) zoeken wat dezelfde of vergelijkbare draaistellen heeft, en kijken hoe een pro dat aanpakt. Ook wil dit nadoen je nog wel eens forceren je kwaliteitsstandaarden omhoog te gooien. Power tip: verdiep je eens in normal maps voor je aan je draaistellen begint. Dan kan je mooie 3d-effecten maken zonder daadwerkelijke 3d. In draaistellen erg bruikbaar. Edited June 21, 2022 by KerAp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted June 21, 2022 Author Share Posted June 21, 2022 Hmm Dankje. Zal even kijken of Chris zijn draaistellen ongeveer gelijk zijn als die van de Sneltram. Denk het niet Maar kijken kan nooit kwaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Nou ja, voor die veren valt er bijvoorbeeld inspiratie zat te vinden. Hoeft niet exact hetzelfde draaistel te zijn, maar zo kan je bijvoorbeeld een idee krijgen hoe je (in dit geval) een veer zo low-poly mogelijk kan uitvoeren terwijl het er toch een beetje uitziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted June 21, 2022 Author Share Posted June 21, 2022 Ah ok. Ja nu is het gewoon een Cilinder met een lelijke texture Ik kwam wel ergens laatst een Youtube filmpje tegen waar iemand de veren aan het maken was voor een treinbogie. Zal eens kijken of ik daar inspiratie kan opdoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Kijk bijvoorbeeld eens naar de ICMm update waar Chris momenteel aan werkt: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Warszawysk_ 24 Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 Ziet er mooi uit! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts