Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×

(NSR_22) Een upgrade van Noord-West versie 5.0


NSR_22

Recommended Posts

Hallotjes,

Onder de noemer 'geen informatie, is ook informatie' wou ik een update delen met betrekking tot deze route.

Op dit moment erg druk bezig rondom Zaandam. Daarom heb ik besloten om screens te tonen van hoe het er nu uitziet. Let natuurlijk wel op het feit dat ik er nog mee bezig ben, dus je ziet een groot puinhoop, maar langzamerhand komen daar stukje bij stukje meer realisme bij. Ik wil mij deze week voornamelijk gaan focussen op het stukje Kz - Zaandam, met alle scenery erom heen, en dan volgende week vooral bezig zijn met Zdk - Zaandam. Ik ben er al een stukje mee begonnen, maar het echt aanpassen wil ik volgende week aan beginnen.

Ik probeer tevens het verlaten diesel spoor naast het reguliere spoor te gaan aankleden.

Al met al, zoals ik begon: Geen informatie is ook informatie. Route bouwen vergt veel van privé tijd en soms heb je er geen tijd voor ?

NSR-22

Zdk-Zd.jpg

Zdk-Zd1.jpg

Zdk-Zd2.jpg

Zdk-Zd3.jpg

Zdk-Zd4.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost.

Ben Vooral rondom Zaandam bezig geweest.

De bouwput zoals hierboven op 2 juni getoond, is omgetoverd tot volledige scenery.
Daarnaast zijn er een groot aantal zaken aangepakt, namelijk het spoor, de wissels, verschillende seinen + seinopvolgingen, overwegen, verlichtingen, gebouwen, veiligheidshekken en vegetatie. Op dit moment bezig met de perrons van Zaandam. Deze perrons zijn aan vervanging toe.

Niet om veel woorden te gebruiken, zie resultaat hier beneden ?

 

Deel 1.jpg

Deel 3.jpg

Deel 4.jpg

Deel 5.jpg

deel 6.jpg

deel 7.jpg

Zaandam nacht 1.jpg

Zaandam nacht.jpg

Zaandam.jpg

Zaandam1.jpg

Zaandam2.jpg

Zaandam3.jpg

Zaandam11.jpg

  • Like 13
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Goedemiddag allen,

Alweer een tijd geleden dat ik hier voor het laatst iets heb gepost.
Ik heb kunnen genieten van mijn vakantie en hier en daar wat zaken moeten oplossen, voor ik (opnieuw) geconcentreerd bezig kan zijn met deze upgrade,
Op dit moment bezig rondom Zaandam Kogerveld en daarna wil ik doorgaan richting Purmerend, Hoorn en Enkhuizen. Het is een groot project, dus er gaat veel tijd in zitten en dat is goed. Ik heb mijn volledige motivatie terug en wil mij vooral richten op de details. Route bouwen is echter niet makkelijk en het vergt veel tijd en energie. Ook dat is goed en als ik wat vrije tijd heb, dan ben ik bezig met bouwen.

Hieronder wat screenshots met betrekking tot Zdk. Het is nog wat kaal er mist uiteraard bovenleiding, maar dat komt goed. We moeten ergens beginnen hé (WIP) ? 

ZDK1.jpg

ZDK2.jpg

ZDK3.jpg

ZDK4.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Goedemorgen,

Ik heb een klein probleempje, waar ik graag advies voor bij wil krijgen.
Zie onderstaande screenshot. Een lastig stuk wat gaat komen, waar ik nog niet helemaal een oplossing voor heb bedacht, zijn de hoogteverschillen tov het spoor net na Zdk richting Hn.

Probleemvraag
De fietspad onder het spoor door lijkt in realiteit net zo hoog te liggen als de groene velden en het wandelgebied wat er tegenover ligt. Vanuit de cabine heb ik het idee dat het groene veld en de wandelgebied hoger liggen, waardoor je vanuit de cabine het idee krijgt dat het niet heel veel meter scheelt tot aan de bovenkant van de oppervlakte van zowel het wandelgebied als de groene veld naast het spoor (komend vanuit Zaandam Kogerveld richting Purmerend/Hoorn).

Het probleem is ook dat ik 1 water oppervlak wil gebruiken omdat je met hoogteverschillen overlappingen krijgt wat niet helemaal aansluit op de water oppervlaktes an sich. Maar het hoogteverschil tov het spoor en de fietspad is precies kloppend. 

Wie kan mij hierin adviseren?

Zdk.jpg

Zdk1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 uren geleden, NSR_22 zei:

Het probleem is ook dat ik 1 water oppervlak wil gebruiken omdat je met hoogteverschillen overlappingen krijgt wat niet helemaal aansluit op de water oppervlaktes an sich. Maar het hoogteverschil tov het spoor en de fietspad is precies kloppend.

Dat je maar 1 water oppervlak wil gebruiken snap ik niet helemaal, waarom geen 2 of 3 als dat beter en/of mooier uitkomt?

Je schrijft hoogteverschillen overlappingen, maar als je dubbelklikt op zo'n water object (wat je met elk object kunt doen) dan kun je ze toch op de mm nauwkeurig gelijk krijgen qua hoogte?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy