Jump to content
  • 5

Krammerdijks Deltaland Vragen? Lees dit eerst! - Questions? Read this first!


STS043

Question

Recommended Posts

  • 0

Dank voor de reacties.
De handleiding van Krammerdijk ... heb ik helemaal gevolgd.

PayWare aangeschaft en FreeWare gedownload, hoewel ik sommige niet goed kon vinden. Linkjes, die niet (meer) werkten vanuit de handleiding.

Eind december 2021 heb ik TS2022 geïnstalleerd.

Ik kon geen goede handleiding vinden van het gebruik van TS2022. Ben vervolgens lid geworden van HCC, omdat daar een Train-club zit.

Ook lid geworden van DoveTail, Simtogether, DutchSims, COHA, etc.

 

Ik heb 50 jaar met computers gewerkt (vanaf 1971) en dacht, ik ga wat leuks doen, samen met mijn kleinzoon. Hij is fan van treinen.

Maar ik had niet verwacht, dat het zo uitgebreid is. Dus ik hoop nog regelmatig via dit forum info te krijgen om het allemaal voor elkaar te krijgen.

 

Groet, Jacob

Link to comment
Share on other sites

  • 0
12 uren geleden, Trains-xp zei:

Heb je wel eens van een "Handleiding" gehoord die er meestal bijzit?

Nou als die nu eerst eens erbij  word gepakt dan kom je al een heel eind waar de download linken vermeld staan wat nodig is!

Een kind kan de was doen, zie ....\RailWorks\Manuals\NielsB_\...

Joh, ik zit sinds 1971 in de computers en begin altijd eerst met de handleiding. Zo ook nu met Krammerdijk. Maar dat een handleiding onvolledig of achterhaald is, dat vind ik lastig.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Om met het goede nieuws te beginnen, het meeste heb je al netjes en correct geïnstalleerd; zo lang is het lijstje niet dat je over hebt ?

 

Dat de handleiding her en der niet helemaal volledig meer is (linkjes welke niet langer werken) is inderdaad correct, ben om die rede bezig met een nieuwe Assetlijst in webpagina vorm te maken zodat het voor mij makkelijker bij te houden is. Met PDFs zoals nu is dat eigenlijk niet te doen helaas.

Maar dat is voor nu nog work-in-progress dus heb je voorlopig weinig aan.

 

De 4 dingen welke je nu mist zijn de volgende:

https://yadi.sk/d/Qxra2w6SDgwJB

https://dutchsims.nl/viewtopic.php?f=49&t=59

 

Het Frison object is ooit een keer foutief meegekomen met een spellingsfout in de .bin naam, dit heb ik aan mijn kant al opgelost maar nog niet in de releaseversies.

Wat je voor nu kunt doen is naar de map \Assets\Frison\Materiaal\Scenery\Haltebord\ gaan, een kopie maken van Haltebord Arriva.bin en deze hernoemen naar Haltebord Ariva.bin

 

Bij de SAD objecten hangt het momenteel af van of je de payware route 'Im Köblitzer Bergland' in bezit hebt of niet:

Heb je deze in bezit? Download dan even de versie welke hier staat.
Heb je deze payware route nog niet, laat dan de versie welke je nu hebt maar staan; anders ga je juist méér objecten missen.
Rede voor deze verwarring is dat de auteur (SAD) in de release van zijn nieuwe route in Dec. 2019 alle Assets in een andere map heeft gezet en deze ook nog meer gedeeltelijk overeenkomen met de Assets van de freeware Altenburg Wildau route.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
16 uren geleden, MarkA zei:

Om met het goede nieuws te beginnen, het meeste heb je al netjes en correct geïnstalleerd; zo lang is het lijstje niet dat je over hebt ?

 

Dat de handleiding her en der niet helemaal volledig meer is (linkjes welke niet langer werken) is inderdaad correct, ben om die rede bezig met een nieuwe Assetlijst in webpagina vorm te maken zodat het voor mij makkelijker bij te houden is. Met PDFs zoals nu is dat eigenlijk niet te doen helaas.

Maar dat is voor nu nog work-in-progress dus heb je voorlopig weinig aan.

 

De 4 dingen welke je nu mist zijn de volgende:

https://yadi.sk/d/Qxra2w6SDgwJB

https://dutchsims.nl/viewtopic.php?f=49&t=59

 

Het Frison object is ooit een keer foutief meegekomen met een spellingsfout in de .bin naam, dit heb ik aan mijn kant al opgelost maar nog niet in de releaseversies.

Wat je voor nu kunt doen is naar de map \Assets\Frison\Materiaal\Scenery\Haltebord\ gaan, een kopie maken van Haltebord Arriva.bin en deze hernoemen naar Haltebord Ariva.bin

 

Bij de SAD objecten hangt het momenteel af van of je de payware route 'Im Köblitzer Bergland' in bezit hebt of niet:

Heb je deze in bezit? Download dan even de versie welke hier staat.
Heb je deze payware route nog niet, laat dan de versie welke je nu hebt maar staan; anders ga je juist méér objecten missen.
Rede voor deze verwarring is dat de auteur (SAD) in de release van zijn nieuwe route in Dec. 2019 alle Assets in een andere map heeft gezet en deze ook nog meer gedeeltelijk overeenkomen met de Assets van de freeware Altenburg Wildau route.

Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik ga je adviezen uitvoeren en laat weten, wat het resultaat is.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Forumleden,

 

Kan iemand mij helpen met de volgende vraag: Na het downloaden van sommige .exe bestanden krijg ik een fout melding (zie foto)

9/10 .exe bestanden zijn gewoon te installeren, echter bij enkele krijg ik een foutmelding en is het exe bestand niet te installeren. 

 

Na alle handleidingen, forums en internetsites te hebben doorzocht afgelopen week, kom ik er niet uit wat hier de reden van is. 

Dat de meeste .exe bestanden geen enkel probleem vormen maar bij een enkele wel. Heeft iemand hier een idee over?

 

Alvast bedankt! 
Als nieuwkomer kan het zijn dat ik misschien toch iets over het hoofd gelezen/gezien heb. 

 

 

IMG_4791.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het meeste aannemelijke lijkt me een overijverig antivirusprogramma wat het bestand onterecht verwijderd/vergrendeld of onvoldoende machtigingen op je gebruikersaccount van Windows.

 

Je kunt het volgende even proberen in volgorde:

- Schakel alle anti-virus, of anti-malware pakketen welke op je PC staan even uit; hoe je dat doet verschilt per programma en is online te vinden.

- Rechtsklik op het problematisch .exe bestand en kies 'Als Administrator uitvoeren'

 

 

Alle .exe bestanden welke je download via ChrisTrains, DutchSims, SimTogeter, Coha en DutchDriver zijn veilig; maak je daar vooral geen zorgen om ?

Edited by MarkA
Link to comment
Share on other sites

  • 0
19 uren geleden, MarkA zei:

Het meeste aannemelijke lijkt me een overijverig antivirusprogramma wat het bestand onterecht verwijderd/vergrendeld of onvoldoende machtigingen op je gebruikersaccount van Windows.

 

Je kunt het volgende even proberen in volgorde:

- Schakel alle anti-virus, of anti-malware pakketen welke op je PC staan even uit; hoe je dat doet verschilt per programma en is online te vinden.

- Rechtsklik op het problematisch .exe bestand en kies 'Als Administrator uitvoeren'

 

 

Alle .exe bestanden welke je download via ChrisTrains, DutchSims, SimTogeter, Coha en DutchDriver zijn veilig; maak je daar vooral geen zorgen om ?

Ontzettend bedankt! Via administrator wil het bestand wel installeren!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Goedendag Hobbyisten ,

 

Ik ben al een tijdje opzoek naar een download voor het dak van Station Zevenberg aan zee op Krammerdijks Deltaland.

Alles van UKTS heb ik al gedownload.

Iemand enig idee waar ik dit kan downloaden?

 

Met vriendelijke groet,

Link to comment
Share on other sites

  • 0

I have same installation problem as someone mentioned in first post. The *exe will not install because it errors that my train simulator is supposedly not correct installed. That can´t be: My TS runs since years without problems with lots of other installed addons by third party that uses *exe-files. So the TS IS installed correctly.

Is there a possibility to upload a alternative archive version (as  rwa, zip, rar of whatever) which can be downloaded?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
7 minuten geleden, fizzbin zei:

I have same installation problem as someone mentioned in first post. The *exe will not install because it errors that my train simulator is supposedly not correct installed. That can´t be: My TS runs since years without problems with lots of other installed addons by third party that uses *exe-files. So the TS IS installed correctly.

Is there a possibility to upload a alternative archive version (as  rwa, zip, rar of whatever) which can be downloaded?

 

try this

 

https://simtogether.com/tutorials/article/60-windows-register-probleem-en-kan-een-installatie-programma-jou-ts202x-pad-niet-vinden/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

If the registry was faulty, shouldn't the error have already occurred with other installers (e.g. from payware manufacturers)?
So then, I'll must probably do without it. I prefer archive files with freeware anyway, because they give me more control over what assets are installed. Thanks anyway

Link to comment
Share on other sites

  • 0

  

  

16 uren geleden, fizzbin zei:

That can´t be: My TS runs since years without problems with lots of other installed addons by third party that uses *exe-files.

The route has about ~12000 downloads total on both sites where it's available right now, if there would be a big flaw like this in the installer way more people should have asked by now I suppose ?

 

16 uren geleden, fizzbin zei:

Is there a possibility to upload a alternative archive version (as  rwa, zip, rar of whatever) which can be downloaded?

I've a reason for supplying it as an .exe file: Easy of installation which will guarantee all included files end up in the right folders. I've recieved so many supportquestions from people  who simply throwed the entire RWP in their Assets folder or extracted it in their Downloads folder in the past. I don't really want to bother with that anymore to be honest.

 

Can you try the following two things:

- Verify the integrity of your installation with Steam

- If that doesn't work: Upload an image of the files located directly within your TS folder (in your case D:\TS2021 & TSW\steamapps\common\Railworks

 

Edited by MarkA
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy