Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

HSL Antwerpen - Amsterdam


Michael1234

Recommended Posts

We hebben zeker nog niet opgegeven ?
Hoewel de laatste update alweer van april is, hebben we zeker niet stilgezeten. 

Op dit moment werkt @HSL aan de scenery van de route en ben ik vooral met wat objecten, zoals verkeersborden en aankleding voor de metro haltes in Amsterdam.
Met dat soort details hoop ik de route goed te kunnen afwerken, aangezien er veel snelwegen direct naast de route liggen en ook de metro van Amsterdam niet over het hoofd gezien kan worden.

Dat er veel snelwegen in de route zitten betekend ook veel borden om na te maken, dus voorlopig nog genoeg werk ?

20210725121626_1.thumb.jpg.f4cb613fc447b4074f894172901bd62e.jpg20210801140840_1.thumb.jpg.f5d40cc048300d1b1f3beaec09e0614f.jpg20210805184800_1.thumb.jpg.aa83c789211576090f464ca060195dd2.jpg20210805184355_1.thumb.jpg.b43c5a638ed161edbc27a69e538e0b96.jpg

20210805184323_1.thumb.jpg.99af34d55aff987824ef2becfb5e4d7c.jpg

 

Voor het Nederlandse deel van de HSL heb ik een vervanging gemaakt voor de Franse TVM seinen die als dummy seinen gebruikt worden. Het zijn nog steeds dummy seinen, de echte seinen zijn gewone NL seinen van Coha die onder de grond verstopt zitten, maar deze lijken meer op het echte werk. Op het Belgische stuk blijven de Franse seinen voorlopig wel staan.

20210805184622_1.thumb.jpg.9ac2c0dc1deccaecb48ac2b8fb14b06f.jpg

 

Hoofddorp Opstelterrein heb ik een opknapbeurt gegeven. Sporen, bovenleiding en seinen zijn compleet opnieuw geplaatst. En er zijn nu serviceperrons, dus NS personeel heeft nu iets om op te lopen ?

20210805184532_1.thumb.jpg.8c05763de6965d163e146bce73b473e9.jpg

 

Ik heb geen idee hoe lang het afwerken nog gaat duren. We werken in ons eigen tempo door en zien wel wanneer we de route klaar voor release vinden.

Voor nu ligt de focus op het afmaken van de route tot en met Noorderkempen. De rest tot aan Antwerpen komt daarna.

 

  • Like 12
  • Thanks 5
Link to comment
Share on other sites

Wat ziet dit er mooi uit!! Mijn complimenten! Ik snap best dat het een aardig werkje is al die objecten maken.

 

(Kleine tip, op Hoofddorp opstelterrein staat in het echt aan de linkerkant ook een klein gebouw voor het personeel. Bij spoortje 212 is dat in het echt. 

Wellicht een idee om dat ook nog toe te voegen aan de route?) 

Ben daar al een paar keer geweest als NS medewerker ?? zodoende dat ik het weet.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 4 weeks later...
26 minuten geleden, Kvdwal03 zei:

Ziet er goed uit kan niet wachten tot het klaar is, dan hoef ik straks niet steeds te betalen om de route te rijden. ?

Ben ik zeker met je eens hahahaha! Ik kan zelf ook niet wachten totdat deze route klaar is hahaha. En het is nogal duur in het echt joh die grensovergang haha ?

Edited by NigelGiveYou
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Het is alweer even stil hier, maar we hebben niet stilgezeten de laatste tijd.
 

Vanwege van de release van de ICNG willen we graag een bèta versie vrijgeven van de HSL route. Hiervoor zoeken wij eerst nog een kleine groep testers die de route kunnen testen op mogelijke routen die de rijdbaarheid van de route aantasten. De route is al een heel stuk gevorderd maar helaas niet op tijd klaar om als volwaardige release vrijgegeven te worden. 

 

We zijn dus op zoek naar mensen die:

  • de komende 2 weken kan meehelpen met testen.
  • Kennis van de scenario editor heeft.
  • eventueel een realistisch scenario kan ontwikkelen. Dit zouden we fijn vinden, niet alleen hebben we dan wat scenario's bij release, maar met volwaardige scenario's wordt de route ook beter getest.

We hebben nog geen tijd gehad om scenario's te ontwikkelen. Dus bij de test versie zitten geen scenario's om direct te gaan rijden, vandaar de vereiste kennis van de scenario editor en vraag om scenario's.

Het testen is voornamelijk gericht op de staat van de sporen in de route, of het mogelijk is om scenario's probleemloos te ontwikkelen / uit te rijden. Feedback op scenery mag, maar ligt de focus niet op! Zeker omdat de scenery her en der gewoon nog afgewerkt moet worden.

 

Het is misschien een beetje kortdag, maar @HSL en ik hebben het er de laatste tijd een beetje over gehad, en zouden een release rond de ICNG toch wel een mooi moment vinden.

Ik heb aankomend weekend een lang weekend (vrijdag t/m maandag) en naast wat paasverplichtingen heb ik niet veel gepland staan, dus ik ben veel beschikbaar om snel verbeterpuntjes door te voeren.

 

Heb je interesse? Stuur dan een privébericht naar mij met je Discord Tag, dan kunnen we via daar verder praten. Dit topic aub hier niet voor gebruiken.

 

EDIT: De interesse is groot, het aantal mensen dat we nodig hebben niet zo groot, dus ik ben niet meer op zoek naar meer mensen. Dank voor de interesse!

Ik zal gedurende deze dag de mensen die ik heb uitgekozen voor testing toevoegen aan mijn discord.

 

Ondertussen heb ik ook contact met het team van Simtogether, die een scenariopakketje maken voor de oude versie van de HSL. Ze waren hier al aan begonnen voor ik wist of een bèta test haalbaar was. Zij geven aan dat het omzetten van de scenario's naar de nieuwe versie voor dinsdag niet gaat lukken. Hierom haal ik de druk iets van de ketel en laat ik de bèta test iets langer doorlopen. Ik kan onmogelijk dinsdag een route uitbrengen waardoor de scenario's die mensen krijgen bij een betaald product meteen stuk gaan.

 

Ik ga nog even nadenken of er iets mogelijk is, maar anders is het wachten tot die scenario's zijn omgezet. Ideeën zijn sowieso welkom 

 

Edited by Michael1234
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Zoals je kan zien in mijn vorige bericht heb ik het verzoek voor testers doorgestreept en er onder gezet dat ik niet meer op zoek ben. Ik heb al genoeg testers, we waren op zoek naar slechts een klein groepje en die hebben we nu.

 

Dit geldt dus voor iedereen: Bedankt voor je interesse! Maar we hebben echt genoeg testers nu. Ik snap dat veel willen helpen, maar een te grote groep is niet handig. 
Gelukkig laat de release van de route nu echt niet lang meer op zich wachten, binnen enkele weken is het al zover ? Dus nog even geduld

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Om eerlijk te zijn, vind ik dit zelf een slecht idee. Ik zie dit idee meer als iets positiefs voor jezelf, en dat is dat de route eerder uit komt ?. Ik weet dat je graag de route wilt, maar momenteel wordt er druk getest. De route is momenteel al jaren in ontwikkeling, dus die paar weken maakt toch niet zo heel veel uit? Jouw idee is technisch gezien een verlies-verlies situatie in mijn ogen. Want je maakt het alleen maar moeilijker ?

 

Edited by ClipmeneerNL
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zojuist, ClipmeneerNL zei:

Om eerlijk te zijn, vind ik dit zelf een slecht idee. Ik zie dit idee meer als iets positiefs voor jezelf, en dat is dat de route eerder uit komt ?. Ik weet dat je graag de route wilt, maar momenteel wordt er druk getest. De route is momenteel al jaren in ontwikkeling, dus die paar weken maakt toch niet zo heel veel uit? Jouw idee is technisch gezien een verlies-verlies situatie in mijn ogen.

 

Ik kan zeker nog 1 maand wachten haha. Ik heb erbij gezet een idee hè hahaa ?.  Nu je het zegt is het opzich niet een al te goed idee maar het was een idee voor onderanderen van mensen die de ICNG niet halen. Maar Uiteindelijk als jij het nu zo zegt heb je aan de andere kant ook wel weer gelijk.  Laten we gewoon wachten hahaa. 

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat er een bericht mist? Het is niet slim om je bericht te verwijderen, nu lijkt het alsof @ClipmeneerNL op mij reageert. Terwijl zijn bericht dan nergens op slaat.


Uiteindelijk heb ik besloten om gewoon te wachten tot het Simtogether team alle scenario's heeft kunnen omzetten. Niet alleen voorkomen we daar mee dat scenario's stuk gaan, maar ook geeft het ons iets meer tijd om de route klaar voor release te maken. Daar wordt de route alleen maar beter van ?

Link to comment
Share on other sites

8 minuten geleden, Michael1234 zei:

Ik denk dat er een bericht mist? Het is niet slim om je bericht te verwijderen, nu lijkt het alsof @ClipmeneerNL op mij reageert. Terwijl zijn bericht dan nergens op slaat.


Uiteindelijk heb ik besloten om gewoon te wachten tot het Simtogether team alle scenario's heeft kunnen omzetten. Niet alleen voorkomen we daar mee dat scenario's stuk gaan, maar ook geeft het ons iets meer tijd om de route klaar voor release te maken. Daar wordt de route alleen maar beter van ?



Ik had die reactie indd verwijderd want als ik dat ook moest doorstrepen zag t er niet uit hahaha. maar t kwam erop neer dat ik een idee had dat je evt de route al online kon zetten en dat als je m downloadde dat er een kans was dat dan de ICNG scenariopack niet meer werkt maar dat is een best wel slecht idee als we ook nog even door kunnen wachten zoals jij het ook zegt indd.

Link to comment
Share on other sites

De nieuwe ICNG van @ChrisTrains is de perfecte trein voor op de HSL-zuid!

Het duurt nu ook niet lang meer, totdat de nieuwe versie van de HSL-zuid uit zal komen.

 

De releasedatum voor de route staat gepland op: 6 mei 2022!


Dat is dus nog maar 2,5 week tot iedereen met deze prachtige nieuwe trein over de vernieuwde HSL route kan rijden.

 

20220419171157_1.thumb.jpg.5e743a487fa4e3c4ad47a1aff560f341.jpg20220419200126_1.thumb.jpg.e6afe1f805a3a2a9a420e17b923ff364.jpg20220419200811_1.thumb.jpg.32def972e15b8026e9fd1313b3b438ad.jpg

Edited by Michael1234
  • Like 9
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy