Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×
  • 0

trein wil de gewenste route niet nemen


Rob_zeeland

Question

Beste allemaal.

 

Ik ben momenteel een scenario aan het maken en ik wil de trein ergens voorbij laten gaan en stel dat dus ook zo in maar wat ik ook probeer de trein heeft er geen zin in.. er is geen tegenligger of een rails die kapot is.. dat heb ik allemaal gecheckt. ik heb zelf alles een keer overboord gegooid en ben opnieuw begonnen.. het vreemde is wel dat dit eigenlijk een scenario was die ik moest verbouwen ivm spoor wijzigingen en voorheen werkte dat allemaal prima..

20210701195707_1.jpg

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Ik heb zojuist een backup terug gezet van de route (van gister) en naar het lijkt reageert de trein nu zo als bedoeld is.. maar ben nog aan het testen.. er zal toch iets in hebben gezeten wat niet correct werkte ook omdat ie steeds crashte..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het beste is om ervoor te zorgen dat jouw route op specifieke punten (Markers) wordt "aangewezen" met het wijzende vingertje.
Dat "wijzende vingertje" moet je gebruiken op locaties waar TS20xx zijn eigen weg kiest.

 

Op specifieke routes is het zelfs noodzakelijk om van marker naar marker te plannen en niet alleen van begin naar eindpunt via Perron X van Station Y maar echt iedere makerr die op op jouw route en spoor opeenvolgend tegenkom.

 

Als er in de route en spoor geen marker aanwezig zijn en TS20xx toch zijn eigen weg kiest dan moet je scenariomarkers plaatsen op de punten waar jij jouw trein wilt laten passeren/rijden die je in het te rijden scenario MOET selecteren met dat vingertje.

 

Zorg er ook voor dat de tijd die in het wijzende vingertje staat op 0 seconden staat tenzij je ervoor kiest op een bepaald punt 20 seconden of langer moet wachten

 

Wat ook erg belangrijk is om ervoor te zorgen dat je je trein classificeert naar alles behalve "Special" dus bijv. "Passenger" of "High Speed Freight"

Link to comment
Share on other sites

  • 0
9 minutes ago, Rob_zeeland said:

Ik heb zojuist een backup terug gezet van de route (van gister) en naar het lijkt reageert de trein nu zo als bedoeld is.. maar ben nog aan het testen.. er zal toch iets in hebben gezeten wat niet correct werkte ook omdat ie steeds crashte..

 

Dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat de trein als "Special" geclassificeerd staat

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dat "wijzende vingertje" gebruik ik ook..  maar ik denk dat het probleem in de route zelf zat.. nu ik een back-up terug gezet heb reageert het allemaal voor TS begrippen weer normaal... wat betreft classificatie ..ik heb wel eens de krammersdijk route/scenario's beken en die treinen staan vaak allemaal op "special".. en dat werkt toch eigenlijk ook prima.. maar ik zet ze zelf op de juiste wijze.. alleen als ik een bepaalde trein voorrang wil geven stel ik die anders in..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Je kan beter navigatiepunten gebruiken. Dat is 1785988029_Screenshot2021-07-0122_18_37.png.c482230a22b20491635d859bca562920.png

Daarmee kun je punten instellen zodat de trein het juiste spoor neemt. Stel: ik ben een scenario aan het maken op de Hamburg-Lübeck lijn en mijn trein gaat als ik het scenario speel het verkeerde spoor op. Ik moet dan een locatie kiezen op het rechterspoor wat aangegeven zit op de 2D map.

 

Anders kan ik je ook een filmpje doorsturen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Goedenavond allemaal.. ben weer eens bezig met iets wat schijnt onmogelijk te zijn.. maar ga het hier toch maar vragen.. deze wil ook de gewenste instructies niet uitvoeren.

 

probleem is het volgende.. ik heb 9 ketelwagons die ik versleep en dan achter een loc koppel die ik dan compleet wil laten vertrekken. Nu heb ik alles wel uit de kast gehaald wat ik kon bedenken maar zonder succes.. de trein vertrekt wel als ik deze leeg laat dus de wagons er niet aankoppel..is dit überhaupt wel mogelijk..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

vertrekken idd als AI

 

de wagons die moet ik eerst ophalen en ergens wegzetten waar de loc staat.. daar koppel ik alles aan elkaar en koppel de loc los waar ik mee rijd..

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Je moet de wagons dan niet koppelen aan de AI maar er voor klaarzetten.

Je moet de AI met een opdracht zelf laten koppelen

Dan werkt het wel. Is wel even freubelen wat timing betreft.

Ik heb dat al eens zo gemaakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

dat laten koppelen is idd lastig.. als ik dat in wil stellen dan krijg ik een fout (kruis) en kan dan eigenlijk niet veel..(route blocked by service 1)

 

maar kortom wat ik op mijn manier probeer is eigenlijk onmogelijk als ik het goed begrijp..

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nee, je moet de blokken in de gaten houden.

Dus je moet na het afkoppelen wagons  bij de AI wel naar een ander beveiligde blok rijden..

Dus AI blok A wagons blok B en jij rijd naar blok C

 

koppel opdracht invoeren bij AI voor wagons met wagon nummers

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy