Jump to content
Het is weer mogelijk om te stemmen op jouw favoriete screenshot! I It’s now possible to cast your vote for your favourite screenshot! ×

Recommended Posts

2 uren geleden, Sjef61 zei:

Waarom wil je dat en waarom denk jij dat je dat beter kan?

Die COHA seinen zorgen echt niet voor een dump....

De crash heb ik al gevonden. Deze is oplosbaar maar dan moet ik een heel stuk weer aanpassen. En daar heb ik even geen zin in.

 

Ik heb een rebuild versie gemaakt (Om al te kijken wat er anders kan in de nabije toekomst)

 

---

1 uur geleden, Trains-xp zei:

Juist, en mocht je de route ooit uitbrengen dan heeft een gebruiker niets aan jou veranderingen in wat voor scripts dan ook.

En dan zitten die mogelijk met dumps door jou veranderingen omdat de assets c.q. seinen niet meer overeenkomen.

 

Edit/

En als je een dump krijgt door te veel seinen in een keer te plaatsen zonder tussendoor op te slaan ...., ja dan kun je weer van voor af aan beginnen.

En zeker met seinen waar veel doel linken geplaatst moeten worden kun je al gauw een dump krijgen, kortom sla dan na 2 a 3 seinen plaatsen op. (met F2)

 

Ik sla zelf de route eens per 15 min op. Via de toets D en dan weer reloaden om de seinen in te laden in de 2d Map. de F2 toets werkt bij mij niet omdat daar een andere functie onder zit.

 

Link to comment
Share on other sites

Vandaag heb ik even gewerkt aan het station van Achtendriesch Noord. Dit is een eerste opzet en test om te kijken of ik dit mooi genoeg vind.

 

De lichten ben ik tevens ook aan het testen. De bankjes komen het dichtste bij is wat ik wilde (De komen van de LVG Route Met Uitbreiding)

20221019000818_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb afscheid genomen van het simpele Kruiseecke. Dit station is nu een stuk ingewikkelder geworden. Ik kwam in mijn lijst een onmogelijke samenvoeging tegen zonder de aanpassingen.

Deze is door is Lijn 190 (Voorheen 21) Bovengronds komen te liggen. Dit ivm de aansluiting net na kruiseecke.

heeft lijn 56 E een nieuwe lijn die daar ook begint een tunnel gekregen die ook aansluiting geeft aan alle andere lijnen. En kan er meer gaan rijden.

De lijnen die er ook nog bijkomen zijn 95. Deze ligt tot aan Kruiseecke-Zuid naast de 56 en 56E.

De 95 gaat 1,5 KM na kruiseecke zuid ook deels over in de 123.

 

Hier door is station Kruiseecke niet meer alleen Lijn 56 maar nu ook 190 en 95. In de foto's zie je de nieuwe stand van de sporen/wissels.

Kruiseecke is van 6 perrons naar maar liefs 16 perronsporen gegaan.

 

Dit ontlast ook deels station Achtendriesch Centraal en Noord.

 

Verder zijn de stations aan lijn 190 niet aangepast tot nader order. Deze gaan ook nog deels aanpassen.

 

De naam Dadizele en Dadizele Süd hebben ook een nieuwe naam gekregen. Omdat ik de geografische ligging van België wil gebruiken. Deze klopte voorheen niet.

Dat wil dus zeggen dat ik Wallonië en Vlaanderen op de juiste plek heb liggen.

 

Meer info gaat nog volgen.

20221029120618_1.jpg

20221029124727_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Afgelopen tijd is er weer erg veel aangepast aan de route. Sinds een paar werken heb ik de eerste beta test (Voor de beta testers gedeeld) Om ook de seinwerking te testen. En de TBL1+ te testen.

 

Ook is er een hoop aangepast aan bestaande stukken. Zo zijn er al meerdere stations hernoemd. En ook een behoorlijke uitbouw bij gekomen. Ik kan nu al mededelen dat de route al ruim 100 KM is en nog niet af is ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • thijs053nl changed the title to [BE]Giantregion
  • 2 weeks later...
11 uren geleden, Sjef61 zei:

Aha, ja, dat is een heel uitzoek werkje ?

 

Ja zeker. Is een best klusje. maar zijn vooral de =SNS= en de =TKGN= die ik gebruik. De rest gaat al automatisch ?

 

maar eerst de bugjes even weghalen

20221227184630_1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

heb afgelopen maand op google maps eens gespeeld met de perrons. Ik gebruik voor de perrons (Smaller dan 3.5M) Nederlandse perrons type E2 (1,5M / 2,1M). Ook zal er een complete rebuild aankomen. Die veel fouten er uithaalt. (De route zit helaas vol fouten)

20230116101733_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

9 uren geleden, Sjef61 zei:

Al doende leert men. 
En zo wordt het resultaat steeds beter.

ja zeker ? Toen ik 1 jaar terug begon wist ik alleen dat ze in BE links reden ?

Nu wordt ik al gevraagd om dingen te testen omdat ik meer kennis heb dan een ander ?

 

Of te wel in 1 jaar tijd is er veel veranderd. Maar moet ik ook helaas weer beginnen met aanpassen om andere dingen toe te passen en vele andere dingen die ik in TS heb ondervonden

Link to comment
Share on other sites

Naar vele uren werk is het station van Frankenkos nu echt bijna af ?

20230125003344_1.thumb.jpg.f2fd0af5e62ba761e6004a697aac5bc6.jpg20230125003401_1.thumb.jpg.91c54571cb87ae61f1fc936988bcaf41.jpg20230125003411_1.thumb.jpg.e5d0d0677a0dad05b97424de4373fae8.jpg20230125003425_1.thumb.jpg.8c232f1ad57be8ee24b1cbc14a2d250f.jpg

 

Helaas moet ik wel mededelen dat ik een onverklaarbare bug heb gevonden in de seinen (Na het toevoegen van de Nederlandse kant van de route "Seinen") Kan het zijn dat Nederlandse en Belgische seinen een conflict met elkaar hebben? Ik plaats wel steeds nieuwe seinen maar het probleem verschuift zich alleen. Als iemand weet hoe dit op te lossen is zal ik het graag horen ?

 

Tevens kunnen met de volgende treinen nu ook met TBL1+ Worden gereden

1. M4

2. M6

3. I11

De treinstellen van de serie

A. AM86

B. AM96

 

Maar heb al vernomen dat die snel volgen.

Ook is de HLE18/19 al getest op de route ? Deze is ook toegelaten op het Giant Regio net

20230124173730_1.thumb.jpg.619dd0936466134c32566771ab7f3e49.jpg

 

---

Station Kelder verbouwd.

Na lang wachten en nadenken heeft het station van Kelder een update gekregen.

20230124004002_1.thumb.jpg.4b613c3154466468bbfe073bf1972d37.jpg20230124004010_1.thumb.jpg.a68ed7a456a8373f027144cd1f6e5cc4.jpg

Kelder is een klein bundeltje (Opstelterrein) Rijker. Alleen is de bundel wel erg verouderd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De laatste dagen wordt er vooral erg veel getest om te kijken of de bugs er uit zijn. En welke zijn terug gekomen. Aan de hand daarvan krijgt elk sein een nummer en elke overweg ook. Zo is het makkelijker een bug te vinden en te noteren. Ik houdt jullie op de hoogte hoe en wat. En hoe dit opgelost kan worden en hoe niet

20230125010000_1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, Sjef61 zei:

Wat voor bug is het dan?

Heb je na de aanpassing wel het cache geheugen gewist?

 

 

Heb de bug al gevonden in de seinen. Heb de sporen rond een sein vervangen en de bug is opgelost (tegelijk is ook een lag uit de route gehaald) dus ik denk dat er een bug zat in de sporen (ik ga dit ook doen bij andere seinen elders op de route die in bug staan) kijken of dit de echte oplossing is 

 

deze bug is gekomen toen ik van

vr spoor overging op WOP spoor. Ik weet niet of dat aan die overzetting heeft gelegen (die ik via rwtools heb gedaan). 
 

maar heb denk ik de oplossing gevonden. Te gelijk heb ik een paar markers vervangen die niet goed werkte. En is er ook eindelijk ruimte voor aanpassingen aan de snelheden 

 

zoals Johan kruif altijd zei. Ieder nadeel heeft zijn voordeel. 
 

nu sla ik wel 2 vliegen in 1 klap ??

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het vernieuwen van de sporen en de seinen blijkt inderdaad goed te werken. Ik heb nu ook een (2D map)lay-out  gekregen waarin ik bug seinen nog makkelijker kan vinden 

 

20230130133910_1.thumb.jpg.746d6f3edcf8e24dbf0290c5b58dc62d.jpg

Bediende seinen (Die werken)

20230130134537_1.thumb.jpg.0e64cd0de170a8b7be517a294a2849d9.jpg

Nieuwe seinen (Als er een bug sein is blijft de lamp in de 2d map ook uit)

Edited by thijs053nl
Link to comment
Share on other sites

24 minuten geleden, Sjef61 zei:

zo zie je maar. Al doende leer je er steeds meer bij.

Jazeker. Ik kreeg toen de tip van iemand via een discord bericht plaats de sporen eens opnieuw en plaats de seinen (Die heeft ook die 2d map gemaakt ? )

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy