Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×

Recommended Posts

Netjes gemaakt al hoor. Als tip zou ik wel mee geven.

Om de rijen bomen te veranderen langs het spoor.

Zo dat je meer een realistische look krijgt.

Als je die zo in loft legt ziet het er heel kunstmatig uit.

In het echt zijn bomen ook niet allemaal hetzelfde.

Qua hoogtes en breedtes. 

En wat gras her en der tussen de sporen maakt het ook levendiger ?

Zelf gebruik ik daar voor bijvoorbeeld: TSA grasline.

Voor de bomen zou je het RU pakket kunnen gebruiken.

 

Ik heb hier even een prachtige screenshot van Gert Meering.

Als voorbeeld, dan weet je wat ik bedoel.

 

 

20210316223359_1.thumb.jpg.2fc579477a301ca45247c6b0dfd6b309.jpg

Edited by Gerben B
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

De bomen langs de baan worden nog aangepast. Deze heb ik zo neergezet dat ik weet waar alles moer komen. Deze staan precies op de afstand wat ik nodig heb ?

 

De bomen worden 20220131164535_1.thumb.jpg.ed8e001fe3835751cd4702ae2a578ca6.jpgnog beter geplaatst.

Edited by thijs053nl
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ah ok, als je nog een mooi gratis vegetatie pakket zoekt is dit wel iets van Radiomaster:

 

https://rail-sim.de/forum/filebase/entry/2453-radiomaster-vegetation/

 

Zitten ook kompleet gegroepeerde bomen bij.

Met verschillende hoogtes en breedtes.

Zo kun je snel al veel plaatsen op een korte tijd.

En ziet het er echter uit.

 

Veel succes met de verdere bouw.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik de bomen niet in het pakket zitten van Frison [FS]Boom. Bomen die ik in massa plaats doe ik met assetsblock. Bomen niet ik in 1 á 2 rijen plaats doe ik zelf.

 

Tot zo verre is er meer ruimte vrijgekomen voor bomen doordat ik de dijken heb vervangen door stenen muren. ?

 

Link to comment
Share on other sites

@Sjef61@Gerben BIk zal ze zeker is gaan bekijken. Maar op dit moment wordt dat hem nog even niet. Ik ben momenteel bezig met het kijken na de TBL1+ Werking en hoe ik ze het beste kan plaatsen. Ook met de seinwerkingen.

 

 

20220511222026_1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Sjef61 zei:

Helaas kan ik jou daar niet mee helpen. Heb hier geen verstand van..

 

Daarom ben ik het aan het uitvogelen.

 

Tevens kan het zijn dat er een nieuwe built komt. Die minder laad tijd nodig heeft door veel addons niet in te stellen.

 

Ik de volgende open beta is Frankenkos gereed gemaakt voor treinen tot 11 bakken. Tevens heb ik de overweg vervangen door een loop brug

 

20220511235039_1.thumb.jpg.1e2dc78a2c2f05d803857f8084a96d56.jpg20220512001259_1.thumb.jpg.261431f0f02174083b7a3e0eb614eff0.jpg

Edited by thijs053nl
Frankenkos Update
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb bepaalt dat de afstand tussen Achtendriesch Centraal en Adsné Wordt verlengt met 10 stations +/- 25 KM. Anders liggen er voor belgische begrippen 2 grote stations te dicht op elkaar. Dit wil ik dus ook deels voorkomen.

 

De stations die er tussen komen zijn vanaf Afsné Afsné-wateren

  1. Waret
  2. Kruiseecke
  3. Vylst-Sauvegarden (Alleen P-Trein*)
  4. Pole-Vylst
  5. Vlyminckshoek (Alleen P-Trein*)
  6. Keulendan (6 sporen)
  7. Wilausart
  8. Stuivenberghe
  9. Lambernoux
  10. Zuen (Alleen P-Trein*)
  11. Terjugden.
  12. Perk
  13. Herkenrodeplaats (6 Sporen)
  14. Thibauroche (Alleen P-Trein*)
  15. Dolhain
  16. Bouhmont
  17. Geneut
  18. Badon
  19. Slijkhoek
  20. Driehoven

Vanaf daar naar

  • Adsné Noord
  • Adsné Centraal (10 perrons)

P-Trein* Betekent bij de NMBS Piekuur Trein (Dit is een spits rit. En of studenten rit die wel is op zondag opdagen)

heb je vragen over de route en of hoezo er meer bij komt? laat het weten.

 

V: Waarom komen er zoveel stations bij?

A: er liggen in Belgie redelijk wat stations dicht op elkaar

 

V: Waarom wordt de route verlengt?

A: Reden is heel makkelijk. Ik wil dat de route echt op een belgische route lijkt. In belgie liggen er relatief geen grote stations bij elkaar. En omdat Achtendriesch West en Centraal al 2 grote stations zijn heb ik bepaalt dat de route wordt verlengt met +/- 25 a 30 KM. Misschien zelfs 40 á 50 KM.

 

Link to comment
Share on other sites

na het intreden van de L Treinen heeft infrabel ook gewerkt aan het station Achtendriesch Stadrand (Via hier gaan de minions morgen weer vertrekken verder met de intreed trein "AM86")

20220525194828_1.jpg

20220525194831_1.jpg

20220525194836_1.jpg

20220525194840_1.jpg

 

Gekkenhuis op Achtendriesch Stadrand

20220525203724_2.thumb.jpg.0f208e9d241553b89138b1dc3d38c2c7.jpg

Edited by thijs053nl
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vandaag wordt er weer gewerkt aan de route. Vandaag komt de bovenleiding compleet af. De stations ook. De seinindeling wordt ook deels aangepast.

Tevens wordt elk sein nu voorzien van TBL1+ en voorbereiding ETCS (waar SKTrains aan werkt momenteel)

 

Foto's komen nader

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Station Achtendriesch Noord is ook in aanbouw. Deze ligt net na de tunnel. Die ook nog geheel op de schop gaat. De tunnel wordt nu IPV 2 sporig richting noord na 4 sporig op niveau -2. ook niveau -3 komt er aan. Deze gaat door na de airport (Deze wordt geheel aangesloten op de sporen 21-24. Ook wordt er al over nagedacht sporen 31-34 neer te leggen. ? Om de drukte vanaf de andere kant ook te kunnen hanteren.

20220612140557_1.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


vandaag zal dit station voorzien worden van bovenleiding. En wordt de tunnel aangepast. Het wordt zoals gezegd 4 sporig maar dan toch op 2 etages. 
 

tevens komen er in de tunnel al voorbereidingen voor de lijn die recht door gaat (in V3) ? 

 

er staat vandaag dus weer een hoop op het schema om aan de passen en hij de bouwen. Ook bestaat de mogelijkheid dat bij achtendriesch noord ook een 2e etage onderdoor komt. Maar dit weet ik nog niet zeker. 
 

Foto’s volgen later vandaag en meer info ook. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb toch besloten om de tunnel iets meer spoor te geven. 
 

nu is de tunnel tussen achtendriesch cs en stadsrand gesplitst. De s-treinen rijden nu los van de ic treinen. Tevens is de ingang/uitgang bij station noord van 2 naar 4 sporen gegaan. Dit met de reden dat achtendriesch noord gepland 8 sporen zal krijgen maar is 16 geworden. 
 

In v1,5 komt er een aftakking bij achtendriesch noord die lijn 59 gaat heten. Ook is de tunnelsnelheid van 130 naar 80 gegaan. Dit is ook iets handiger ivm de seinafstand en tevens ook de bochten. 
 

er liggen ook in de tunnel na stadsrand een paar scherpe wissels die met 130 niet te berijden zijn.

 

de tunnelbuizen zijn per 2 sporen in gedeeld. Dat maakt het overzichtelijker. 

Edited by thijs053nl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy