Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×

Recommended Posts

Treinspotter Klaas was er vandaag ook weer bij. NMBS Teste vandaag met een andere materieel type op lijn 52. Welk materieel zal dit zijn?

20220214230732_1.thumb.jpg.c666edb1c1276abeb24862db16434fd4.jpg

 

Treinspotter Klaas heeft geluk gehad dat de bronnen klopte

20220214230621_1.thumb.jpg.3041bc3d23112f2c716ffb83dcf5fb10.jpg

Edited by thijs053nl
Link to comment
Share on other sites

Na de test met de DMT treinen van NMBS ga ik nu ook beginnen met het aanpassen van veel trackrules naar eigen trackrules. Waardoor deze uiteindelijk niet meer afhankelijk is van een andere object maker. Dit maakt het ook tevens mogelijk in de toekomst bepaalde update's in de route te maken die nu nog niet mogelijk zijn.

 

Tevens zal de beta online verschijnen (Voor de trackrule verandering) Als deze is goedgekeurd.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vandaag met de route helaas een tegenslag gehad. Alle sporen waren op 1 hoogte gelegd na een crash van het spel. Dit is in +/- 1:30 uur opgelost.

 

Tevens heb ik een nieuw aanzicht van station Achtendriesch west ? De tunnelbak is bijna af. In het begin kom je blauw licht tegen.

Daarna kom je een scherpe bocht binnen rijden na het station.

 

De snelheid is door deze aanpassing van Infrabel ( ?  ) Van 40 naar 80 gegaan. En ook de wissels er achter zijn daardoor van 40 naar 60 gegaan. Rechtdoorrijdend is nu ook 80 ipv 40.

 

Bovenleiding komt nog. En tevens wordt nu ook Achtendriesch centraal van 26 meter hoogte verschil beperkt tot 16 meter hoogte verschil (Door dat de tunnel minder diep gaat worden.) Tevens worden daar ook de perrons deels aangepast en wordt de opbouw ipv beton nu steen in de tunnel. Waardoor Achtendriesch Centraal een mooier aanzicht krijgt en niet meer zo'n betonbak wordt.

 

Tevens worden de lampen in de tunnelbakken bij Achtendriesch Centraal Om en om Rood Blauw. Waardoor ook dat een mooier aanzicht heeft.

 

De snelheid van Achtendriesch Centraal kan door de komende aanpassing met 40 km/h worden verhoogt. Bij de kopsporen wordt dit nog 40 of 60.

 

De aanpassingen op de test van de route zijn. De brug bij het baartwijkerkanaal -> Frankenkos. Daar lag geen fijne afrit in. Deze is geheel aangepast na een mooie afrit waardoor daar de advies snelheid van 60 naar 130 is gegaann

 

Bij Frankenkos station is de doorrij snelheid van 130 naar 90 gegaan wegens de onbewaakte overwegen die op de perrons uit komen.

 

Bij de tunnel van Achtendriesch West (Inrit) Is het eerste bord geplaatst met een BIS betekenis. Dus een herhaling. In de volgende test moet uitkomen of er ook voor de zekerheid nog een PLAN bord moet komen met een aangepaste snelheid met rem percentage onder de 110%. Dit gaat dan vooral gelden voor de M6 rijtuigen met een HLE13.

 

Er zijn tussen Ypres en Tommehoek al voorbereidingen gedaan voor een nieuw station (Deze is in aanbouw) Deze komt in V2 op zijn plek te liggen

 

Volgende aanpassingen die er ook al zijn

Binnenkomst dadizele (Centraal) was geel sein met 30 dit is nu 40 geworden zoals de baanvak snelheid het ook heeft. De snelheid tussen dadizele en Süd gaat van 100 naar 60. Je komt op dat stuk niet op de 100.

 

De bocht na dadizele Süd wordt ipv 130 geheel 100. Dit wegens de scherpe bocht.

 

Aanpassingen aan de bovenleiding.

Er zijn aan de bovenleidingen aanpassingen gedaan deze gaan opvallen. Er zijn op bepaalde plekken aanpassingen gedaan voor Lijn 72 Ypres -> Franse grens.

 

Meer info volgt nog ?

 

20220310115402_1.jpg

20220310115410_1.jpg

20220310115415_1.jpg

20220310115425_1.jpg

Edited by thijs053nl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Infrabel gaat vanaf maandag werken aan het station van Achtendriesch Centraal.

 

infrabel heeft momenteel stenen besteld voor het station (Dat station wordt geen betonbak meer maar wordt 1 bijna geheel gemaakt uit bakstenen.) met zweer verlichting (Helaas nog niet kunnen vinden. Ledlicht die ik aan de wanden kan maken met instelbare kleuren).

 

de tunnel ligt inmiddels al wel weer. de perrons worden tussen de 324,9 meter en 500 meter. Ligt er aan waar of de perrons doorgaand zijn of stoppend zijn.

 

Het hoogte verschil is van 26 meter naar 16 meter gegaan. Achtendriesch Centraal zal eind volgende week klaar zijn ? (Althans hoe het er nu voor staat)

 

Er wordt nu op de route ook gebruik gemaakt van borden met de tekst BIS er op (Deze gebruiken ze in belgie bij een afrem bord voor grote snelheidsverschil van +/- 40 km/h.)

----

 

Bij Achtendriesch centraal (Voor de tunnel komen er ook PLAN borden)

BIS.gif.e724ca89881d658d1145ba22f62275ed.gif

BIS:
Wordt geplaatst boven een aankondigingsbord afwaarts van het eerste aankondigingsbord om de bestuurder een herinnering te geven van zijn remopdracht.

----

 

De omgeving in Achtendriesch wordt een heel project. Vooral als je ziet hoe complex het met het spoor wordt ?. Je zal al snel het overzicht kwijt raken. Dat is bij mij al is gebeurt tijdens het testen van stukje boven grond tot aan de tunnel.

 

Ook komt er op de route al een aanpassing. Dat de sporen per lijn worden ingedeeld net als in belgie

 

Screenshot_38.png.b65e0975c120618d75cf5349cf59fe57.png

Voorbeeld bij Brussel Noord -> Schaarbeek. Daar wordt het ook per lijn ingedeeld. Zoals je ziet heeft elke 2 sporen een eigen lijn nummer. Dit gaat natuurlijk ook in de route komen ?

 

De belgische spoorwegen zijn voor fictief best ingewikkeld maar wel een zeer leuk projectje. Om het zo mooi mogelijk te maken. En natuurlijk heb ik voor dit project ook contact met een Medewerker die de seinen kent. Die kijkt er ook na om het realistisch te maken. En geeft me ook vaak tips ?

 

Borden die je voor het eerst in de route ook zal zien zijn

eindezone_ac.png.e6ee7becfa59aac2ae667775e69ebbab.png

Einde zone (ac):
Einde zone bord type ac, dit bord wordt geplaatst tussen een aankondigings bord en een oorsprongs bord. Dit om bestuurders die van een andere reisweg komen te laten optrekken naar de beperkte snelheid die nog niet van kracht is, maar wel zal ingaan binnen de normale remafstand.

Indien deze borden van tijdelijk karakter zijn (bvb bij werken) worden er twee gele bollen bovenaan geplaatst.

eindezone_bc.png.c27c19c18a757ac2f3dddafe4d6b1a15.png

Einde zone (bc):
Einde zone bord van het type bc, dit bord wordt geplaatst tussen een oorsprongs bord en een referte bord. Het geeft een verhoging van de beperkte snelheid aan, echter is dit nog niet de referte snelheid van het baanvak.

Indien deze borden van tijdelijk karakter zijn (bvb bij werken) worden er twee zwarte bollen bovenaan geplaatst.

----

 

Zoals jullie merken plaats ik niet veel meer op dit moment. Dit komt door dat ik me momenteel erg verdiep ik de Belgische sein,bord regelgeving. Ik merkte dat er nog wel veer te leren viel op dat gebied. Bepaalde seincombinaties die ik wou plaatsen zijn in de Regels niet vermeld en werkt ook niet lekker,

 

---

De bovenleiding.

 

In V2,0 (Pas) wordt de bovenleiding (weer) geheel aangepast.

---

De seinen

 

Ik hoop dat SKTrains snel komt met de seinen en borden ?. Op die seinen werken de Memor en TBL+ beter.

 

---

Perrons.

 

De perrons in de route komen van Christrains (BE Perrons), Sjef/GM, en Decogrep,

 

Zoals ik de afgelopen beta al bekent was.

---

Sporen

 

De sporen van VR blijven liggen (Omdat deze een mooi effect hebben als de trein langs rijd en tevens weg rijd)

---

Franse deel van de route

 

Deze is helaas uitgesteld. Deze zal van V2 naar V4 gaan.

 

----

Overige

 

Zoals bekent is Dadizele (Stad) Deels klaar. Deze gaat ook geheel op de schop. De dijken worden vervangen door stenen oude muren. Zoals je ook al zag zijn de huizen die er staan nog vrij modern. Deze worden ook vervangen door iets oudere types.

 

De snelheid op de route op de volgende plekken gaat ook aanpassen

Dadizele -> Süd van 100 naar 80

Dadizele Süd -> Snelwegviaduct A34. van 130 naar 100 (Wegens de bocht)

Snelwegviaduct A34 -> Frankenkos blijft 130

Frankenkos Station van 130 naar 90.

De rest van de route blijft het zelfde. tot aan Achtendriesch West. Daar de tunnel is wordt ipv 60 -> 80 (Dit door de aanpassingen)

Achtendriesch West -> Achtendriesch Centraal van 130 naar 80.

Achtendriesch Centraal Tunnel van 40 naar 80.

Achtendriesch Centraal (Station) van 40 naar 70 (Bij de wissels is dit 60 Dit was 40).

 

Hopelijk weer genoeg info ?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1 uur terug, Sjef61 zei:

Er wordt daar hard gewerkt.

 

Ja zeker. Die tunnel was echt een hele puzzel ? Maar hij ligt. Nu de infrastructuur nog.

 

Of te wel infrabel zit niet stil ?

 

20220331142733_1.thumb.jpg.3388ee6dbc5be7fc494fe4b864a6097a.jpg20220331142735_1.thumb.jpg.f009786dbfddf598d78f248e47445d30.jpg

De eerste testtrein is aangekomen ?

 

Edited by thijs053nl
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Langzaam maar zeker komt de omgeving. Tevens is de infra aanpassing getest.

Als je in de dienstregeling rijd moet de trein van/naar Frankrijk precies op het zelfde moment rijden dan de trein van/naar Frankenkos.

20220413152742_1.thumb.jpg.cf6ff0b21fc1158cf4cc086124090372.jpg

 

In de volgende publieke beta is de route geheel voor zien van omgeving tot frankenkos.

 

VRAAG:

20220413152706_1.thumb.jpg.7f05bfd707b1058e0ee2b5aa32a057fb.jpg

Zijn er ook van deze borden die tot meer dan 3 sporen gaat? Ik heb ze tot max 3 sporen gevonden helaas ?

 

Edited by thijs053nl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik heb de afgelopen tijd veel gedaan met de bruggen. En het eind resultaat is er ook ?

 

 

Ik dit filmpje zie je de brug update die ik heb gedaan. Nu hebben ze staalbruggen ook een mooi staal geluid als je er overheen rijd ? met dank aan de sounds van virtual railroads

 

En tevens zul je ook zien dat het niet meer kaarsrecht naar elkaar ligt maar nu ook de bruggen een afstandje hebben. Eventuele bugs worden er nog uit gehaald

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy