Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×

Recommended Posts

55 minuten geleden, Sjef61 zei:

 80 wissels is een boel.

Dat wordt nog een hele puzzel met je seinen 

 

Die puzzel is al voor bij hoor ?

Alle sporen komen op alle anderen uit. en met seinwegen is het max 40 uitrijden (Aangezien de wissels erg scherp zijn ? )

 

Maar de bovenleiding was een leukere puzzel

 

Hierbij de foto's van de aansluiting richting CS

20211215130629_1.thumb.jpg.a38177e7ce5f6b1f295803f0fbe9dcb0.jpg20211215130634_1.thumb.jpg.fcac6c523368daf54cf04bac447f8385.jpg20211215130636_1.thumb.jpg.523bd2c3bfee1aedb696bbbe85d71d92.jpg

Foto 1 is station west

Foto 2 is middenstuk

Foto 3 is richting CS

Edited by thijs053nl
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik ben toch station achterdriesch West aangepast ? het kwam niet helemaal lekker uit met de wissels.

 

De sporen naar Frankenkos gaan nu in het perron omgaat (Net als bij antwerpen berchem. Waardoor ik meer ruimte had voor de overige sporen aan te sluiten. ?

 

De afwerking komt nog ?

20211220181904_1.thumb.jpg.8a3d8615c98e5320428fd6787f88f5f8.jpg

Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, Sjef61 zei:

Ja, op station Utrecht hebben ze die ingewikkelde wisselstraat ook vereenvoudigd

 

Klopt helemaal ?

 

Ik heb de snelheid van 60 binnenkomst met die aanpassen naar 100 kunnen krijgen. En de wissels zijn 80. Dit was eerst 40 (Met seinbeeld 30)

 

De wissels aan de andere kant blijven wel zo ingewikkeld. Dit IVM de tunnel (Dat is de laatste goed kom mogelijkheid voor de tunnel naar station Centraal)

Daar komt in de toekomst ook een opstelterrein bij te liggen.

 

20211220215515_1.thumb.jpg.f12946695b89c4f7967093ae3bbd1a94.jpg

Tevens heb ik getest met de helling en de halt er op. Deze is precies goed ? En kan netjes verlaten worden met max 60% tractie.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hoe gaat het met de mensen op de perrons die naar beneden gaan, hebben die nog benen? Of kunnen ze vliegen? Meestal geeft hoogteverschil problemen op bij perrons. Voor de rest ziet het er zeker niet slecht uit! 


Groet, Clipmeneernl

Discord Moderator 

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad, waar een knik in het perron begint moet geknipt en gelast worden.

Je moet er iig voor zorgen dat daar een klein rood driehoekje zit.

Want zoals je wellicht weet moet een perron uit een geheel bestaan anders krijg je deur problemen dat die gedeeltelijk niet opengaan. nabij een onderbreking.

 

Ps. tenzij je twee perrons op eenzelfde spoor hebt, denk aan bijv. spoor 1a en 1b dan moet er tussen juist geknipt worden zonder lassen.

Doe je dat niet dan gaat bij een van de twee treinen de deuren, bijv. van de spelers en/of AI trein, niet open als dit vrijwel gelijktijdig moet gebeuren met een opdracht.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

14 uren geleden, Sjef61 zei:

Top!

Bouwen en testen scheelt straks veel gedoe

Ja zeker scheelt dat straks tijd ?

De route maak ik in 3 verschillende fases.

1: Infra (Seinen Perrons, Overwegen, bovenleiding.) Dan test ik

1,1: Aanpassingen voor verbeteringen

1,2: Scripten,

1,3: Perron opbouw

1,4: Testen (In de test iets mis loop ik alle 3 de punten weer af)

2, Omgevingsbouw.

2,1 Wegen,

2,2 Geluidwallen,

2,3 Huizen

2,4 Natuur.

3. Afbouw, Beta Test.

3,1 Afbouw Details

3,2 Afbouw alles rond spoor

3,3 mogelijk bugs oplossen

----

Alles goed bevonden komt de route uit.

----

4 uren geleden, ClipmeneerNL zei:

Hoe gaat het met de mensen op de perrons die naar beneden gaan, hebben die nog benen? Of kunnen ze vliegen? Meestal geeft hoogteverschil problemen op bij perrons. Voor de rest ziet het er zeker niet slecht uit! 


Groet, Clipmeneernl

Discord Moderator 

Dat wordt nog opgelost ? Daar was ik ook al achter. Daar heb ik wel een trukje voor om dat weg te nemen. en goed te maken. Die aanpassing is pas gedaan en wilde eerst kijken of het goed ligt voor de treinen die de helling opmoeten na stilstand. Had dat niet gekunt had ik het toch weer anders gemaakt. Dat komt binnenkort. Ik ben nu bezig met de perron opbouw rond Frankenkos en Ypres.

 

3 uren geleden, Trains-xp zei:

Inderdaad, waar een knik in het perron begint moet geknipt en gelast worden.

Je moet er iig voor zorgen dat daar een klein rood driehoekje zit.

Want zoals je wellicht weet moet een perron uit een geheel bestaan anders krijg je deur problemen dat die gedeeltelijk niet opengaan. nabij een onderbreking.

 

Ps. tenzij je twee perrons op eenzelfde spoor hebt, denk aan bijv. spoor 1a en 1b dan moet er tussen juist geknipt worden zonder lassen.

Doe je dat niet dan gaat bij een van de twee treinen de deuren, bijv. van de spelers en/of AI trein, niet open als dit vrijwel gelijktijdig moet gebeuren met een opdracht.

 

De perron ligt 100% op de helling. Net voor het sein boven ligt het spoor op de juiste hoogte. Daar heb ik al wel iets op gevonden wat het mooier en beter kan maken ?

 

----

Update Station Achterdriesch Centraal:

 

Tunnel ingang voorheen:

20211209013039_1.thumb.jpg.c5e3337352196917b259311ea30c5d6a.jpg

Tunnel ingang nu:

20211220185436_1.thumb.jpg.fd89668037f1d2ea3772954b29cc3dc3.jpg

Vanwege de stad die ik er om heem wil(de) bouwen. Had het spoor op 0 niets meer te zoeken. Alles is nu naar 6,46 gebracht (De grond er onder ligt dan op 6,0 meter).

 

De seinen en onderbouw komt nog. Ik wil er geen grond ondermaken maar een beton constructie

Voorbeeld:

20210308222913_1.thumb.jpg.a28241aebb82c184185de7b4ba23f204.jpg

Zo komt dat bij Achterdriesch west te liggen (Dit is een voorbeeld foot van Münster (Westf).


Voor de rest is er een vooruitgang bij Frankenkos (Daar is de perrons indeling klaar. En staat goed. Vanwege de smalle perrons daar heb ik bepaald om daar een oversteekpunt te maken vanaf Spoor 1 naar 2,3 en 4. En omgekeerd.

 

Voor de rest is er nog geen update beschrikbaar. IVM drukke tijden werk ik alleen in de uren die ik vrij heb aan de route.

 

Vanaf volgend jaar wordt er weer meer aan gewerkt (Dit wordt dan tevens ook weer gestreamd naar een platform dat er ook live mee kan worden gekeken met de bouw van de route.)

 

hopelijk is dit genoeg info voor vandaag ?

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Na heel wat zoekwerk heb ik op SKTrains.de de belgische stations lampen gevonden ?

 

deze zijn ook getest. En staat best mooi zo. De omgeving komt ook langzaam rond frankenkos. Hier zijn al mooie ideeën voor ? Die verwerkt worden.

 

Mogelijk in het nieuwe jaar weer een nieuwe tussenstand

20211223214459_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

6 uren geleden, Trains-xp zei:

Hmm, dus rond die tijd slaapt het virus ...... ?

Ja denk het wel ?

 

UPDATE

20211228230903_1.thumb.jpg.69bfddaa52ca89a71437baa025f0b5ec.jpg

Vandaag is er aan het bovendek gewerkt van het station. Deze wordt binnenkort ook afgemaakt.

De I11 rijtuigen mochten dit testen of alles goed werkt ?

 

Edited by thijs053nl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Heb eens gekeken en dan zou het in de route editor als "Tunnel Occlusion Volume" onder "eMisc" staan.

De bestanden staan iig in ....\RailWorks\Assets\Kuju\RailSimulatorCore\OcclusionVolumes\.... die je dus moet hebben.

 

Edit/

Hier nog een link hoe te plaatsen, het is dan wel uit 2013 maar zal nu nog wel zo werken:

http://dpsimulation.blogspot.com/2012/09/train-simulator-2013-tunnel-occlusion.html

 

En een paar hotkeys die je ingedrukt moet houden wat makkelijk kan zijn omdat dit soort objecten (of anders) na bijv. opslaan nadien soms lastig te selecteren zijn:

S - Only pick scenery
T - Only pick track
R - Only pick roads
L - Only pick lofts

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy