Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×

GVB S1 S2 Sneltram


tram

Recommended Posts

Zelfde shader als main body gebruiken of logo in de texture van de main body zetten en die een hogere resolutie geven. Ik zelf doe het laatste, houdt het geheel ook repaintvriendelijk. Dan heb je wel een 2048 of 4096 texture, maar voor de main body mag dat best.

 

De decal shader heeft vooral nut voor wagennummers e.d. en aangezien je zo te zien ook geen transparantie gebruikt heb je hem daarvoor ook niet nodig. Bovendien zal met deze shader het logo ook niet meeglimmen als je je metro een specular shader geeft.

 

PS. Die alpha tip uit vorige bericht laat je logo ook scherper renderen, trouwens... ?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, tram zei:

Hij gaat niet 80% zeker niet payware worden hoor.

Ik ga er van uit dat het om freeware gaat.

Voor payware hanteren we hier strengere regels als het gaat om het publiceren van foto’s van het product  en het reclame maken van het product en het uploaden van het product op dit forum.

Neem anders contact op met een van onze Admins.

 

Sjef

Moderator.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minuten geleden, tram zei:

Ja precies. Ik vind ook voor een payware model moet het ook high detailed zijn.

Maar ook moet je aantonen dat je  licenties hebt  dat je bedrijfs logos ed mag gebruiken voor je payware  model. Als ik jou was zou ik eerst onderzoeken wat je allemaal moet doen om payware te ontwikkelen.

Er gelden dus ander juridische regels.

 

Link to comment
Share on other sites

Altijd een mooie stap om te zetten, dat glas.

 

Wat dat kleurverschil betreft, dan moet je even kijken of je overal dezelfde shaders gebruikt, de alpha van de texture hetzelfde is (bij TrainSpecEnvMask.fx), en zorgen dat je dezelfde specular waardes in je bestand gebruikt, en naar je UV arguments kijken. Als je niet weet hoe je die in Blender aanpast kan je het desnoods na export doen met TS-Tools.

 

Wat ruitenwissers betreft zou ik nog even blijven oefenen. ? Maar ik neem aan dat deze tijdelijk zijn.

 

Edit: Ik denk dat je kopbak wel specular is, maar je zijkanten en de cabinedeur en die 48 ernaast niet, als ik het zo zie.

Edited by KerAp
Link to comment
Share on other sites

Ja haha deze ruitenwissers zijn tijdelijk.

Wel raar, want alles maar dan ook echt alles is met de TrainSpecEnvMask.fx Shader gekleurd. Behalve de bogies, wielen en dak. En de voorkant en de bak is 1 blok. Dus wel raar dat de voorkant donkerder is dan de bak zelf.

In blender zijn alle kleuren het zelfde.

afbeelding.png

Edited by tram
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy