Trophies and Medals Warszawysk_ 24 Posted March 20, 2022 Share Posted March 20, 2022 12 minuten geleden, tram zei: Eerste begin gemaakt met decals. Alleen de witte kleur is te fel. Hoe kan je dat verminderen? Ik denk gewoon een transparante achtergrond of een donkere kleur gebruiken in photoshop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted March 20, 2022 Share Posted March 20, 2022 Zelfde shader als main body gebruiken of logo in de texture van de main body zetten en die een hogere resolutie geven. Ik zelf doe het laatste, houdt het geheel ook repaintvriendelijk. Dan heb je wel een 2048 of 4096 texture, maar voor de main body mag dat best. De decal shader heeft vooral nut voor wagennummers e.d. en aangezien je zo te zien ook geen transparantie gebruikt heb je hem daarvoor ook niet nodig. Bovendien zal met deze shader het logo ook niet meeglimmen als je je metro een specular shader geeft. PS. Die alpha tip uit vorige bericht laat je logo ook scherper renderen, trouwens... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted March 20, 2022 Share Posted March 20, 2022 5 uren geleden, tram zei: Hij gaat niet 80% zeker niet payware worden hoor. Ik ga er van uit dat het om freeware gaat. Voor payware hanteren we hier strengere regels als het gaat om het publiceren van foto’s van het product en het reclame maken van het product en het uploaden van het product op dit forum. Neem anders contact op met een van onze Admins. Sjef Moderator. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 21, 2022 Author Share Posted March 21, 2022 Ja precies. Ik vind ook voor een payware model moet het ook high detailed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 7 minuten geleden, tram zei: Ja precies. Ik vind ook voor een payware model moet het ook high detailed zijn. Maar ook moet je aantonen dat je licenties hebt dat je bedrijfs logos ed mag gebruiken voor je payware model. Als ik jou was zou ik eerst onderzoeken wat je allemaal moet doen om payware te ontwikkelen. Er gelden dus ander juridische regels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 21, 2022 Author Share Posted March 21, 2022 Heb de blauwe kleur wat donkerder gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 De verf er op krijgen is en blijft een lastig klusje Je kan ook wat spelen me het alpha kanaal om de glans te verminderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 21, 2022 Author Share Posted March 21, 2022 (edited) Inmiddels zitten we al op zo'n 36 textures. Let niet op de namen van de textures. Die verander ik nog later. Edited March 21, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 Het is handiger om verzamel textures te maken. Dus meerdere plaatjes op een vel wat mogelijk is. Later kan je er dan 1 texture van bakken bijvoorbeeld. Makkelijker ook als men wil repainten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 En lichter voor de sim, minder draw calls. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 21, 2022 Author Share Posted March 21, 2022 Nog meer decals erop. 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 Begint ergens op te lijken! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 Deurkleuren aangepast. En deurknoppen erop gezet. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 Nog meer decals op de deuren. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 Zie ik nu goed dat de deur wel een specular shader heeft en de bak niet? Maar mooi begin. Als de pivot van de bak in het model zelf definitief is kan je als je klaar bent ook al je deuranimatie alvast doen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 Ze hebben allebij een specular shader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 K, apart dat je wit dan zo fel is. Misschien ff met je alpha spelen om het effect ook op de bak te krijgen. Per kleur wil het effect verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 Ja. Ik merk ook soms dat de kleuren in TS soms donkerder zijn en soms lichter. Dus bijvoorbeeld dat de voorkant wit donkerder is dan van de bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 Glas erbij. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 (edited) Altijd een mooie stap om te zetten, dat glas. Wat dat kleurverschil betreft, dan moet je even kijken of je overal dezelfde shaders gebruikt, de alpha van de texture hetzelfde is (bij TrainSpecEnvMask.fx), en zorgen dat je dezelfde specular waardes in je bestand gebruikt, en naar je UV arguments kijken. Als je niet weet hoe je die in Blender aanpast kan je het desnoods na export doen met TS-Tools. Wat ruitenwissers betreft zou ik nog even blijven oefenen. Maar ik neem aan dat deze tijdelijk zijn. Edit: Ik denk dat je kopbak wel specular is, maar je zijkanten en de cabinedeur en die 48 ernaast niet, als ik het zo zie. Edited March 22, 2022 by KerAp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 (edited) Ja haha deze ruitenwissers zijn tijdelijk. Wel raar, want alles maar dan ook echt alles is met de TrainSpecEnvMask.fx Shader gekleurd. Behalve de bogies, wielen en dak. En de voorkant en de bak is 1 blok. Dus wel raar dat de voorkant donkerder is dan de bak zelf. In blender zijn alle kleuren het zelfde. Edited March 22, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 Zo is de metro opgebouwd: (De witte bak is de binnen bak voor het interieur.) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 (edited) Dan toch even goed naar de instellingen en de alpha's kijken. Misschien ergens vergeten een texture slot te gebruiken voor de environment map? Edited March 22, 2022 by KerAp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 23, 2022 Author Share Posted March 23, 2022 (edited) ben erachter gekomen van dat wit kleurenverschil. Het is de schaduw. Edited March 23, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted March 23, 2022 Author Share Posted March 23, 2022 Ik heb een probleem. De metro wil niet remmen ook al staat de rem voluit 100% open. Ik zag ergens in KerAp zijn RET MOSI topic dit probleem ook al staan. Is dit het zelfde probleem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now