Jump to content

Recommended Posts

12 minuten geleden, tram zei:

Eerste begin gemaakt met decals.  Alleen de witte kleur is te fel. Hoe kan je dat verminderen?afbeelding.thumb.png.f680917c5a2cb75960c6a618a4d981d2.png

Ik denk gewoon een transparante achtergrond of een donkere kleur gebruiken in photoshop.

Zelfde shader als main body gebruiken of logo in de texture van de main body zetten en die een hogere resolutie geven. Ik zelf doe het laatste, houdt het geheel ook repaintvriendelijk. Dan heb je wel een 2048 of 4096 texture, maar voor de main body mag dat best.

 

De decal shader heeft vooral nut voor wagennummers e.d. en aangezien je zo te zien ook geen transparantie gebruikt heb je hem daarvoor ook niet nodig. Bovendien zal met deze shader het logo ook niet meeglimmen als je je metro een specular shader geeft.

 

PS. Die alpha tip uit vorige bericht laat je logo ook scherper renderen, trouwens... ?

  • Thanks 1
5 uren geleden, tram zei:

Hij gaat niet 80% zeker niet payware worden hoor.

Ik ga er van uit dat het om freeware gaat.

Voor payware hanteren we hier strengere regels als het gaat om het publiceren van foto’s van het product  en het reclame maken van het product en het uploaden van het product op dit forum.

Neem anders contact op met een van onze Admins.

 

Sjef

Moderator.

 

 

 

  • Like 1
7 minuten geleden, tram zei:

Ja precies. Ik vind ook voor een payware model moet het ook high detailed zijn.

Maar ook moet je aantonen dat je  licenties hebt  dat je bedrijfs logos ed mag gebruiken voor je payware  model. Als ik jou was zou ik eerst onderzoeken wat je allemaal moet doen om payware te ontwikkelen.

Er gelden dus ander juridische regels.

 

De verf er op krijgen is en blijft een lastig klusje

Je kan ook wat spelen me het alpha kanaal om de glans te verminderen

Het is handiger om verzamel textures te maken.

Dus meerdere plaatjes op een vel wat mogelijk is.

Later kan je er dan  1 texture van bakken bijvoorbeeld.

Makkelijker ook als men wil repainten.

 

Zie ik nu goed dat de deur wel een specular shader heeft en de bak niet?

 

Maar mooi begin. Als de pivot van de bak in het model zelf definitief is kan je als je klaar bent ook al je deuranimatie alvast doen.

  • Thanks 1

Altijd een mooie stap om te zetten, dat glas.

 

Wat dat kleurverschil betreft, dan moet je even kijken of je overal dezelfde shaders gebruikt, de alpha van de texture hetzelfde is (bij TrainSpecEnvMask.fx), en zorgen dat je dezelfde specular waardes in je bestand gebruikt, en naar je UV arguments kijken. Als je niet weet hoe je die in Blender aanpast kan je het desnoods na export doen met TS-Tools.

 

Wat ruitenwissers betreft zou ik nog even blijven oefenen. ? Maar ik neem aan dat deze tijdelijk zijn.

 

Edit: Ik denk dat je kopbak wel specular is, maar je zijkanten en de cabinedeur en die 48 ernaast niet, als ik het zo zie.

Edited by KerAp

Ja haha deze ruitenwissers zijn tijdelijk.

Wel raar, want alles maar dan ook echt alles is met de TrainSpecEnvMask.fx Shader gekleurd. Behalve de bogies, wielen en dak. En de voorkant en de bak is 1 blok. Dus wel raar dat de voorkant donkerder is dan de bak zelf.

In blender zijn alle kleuren het zelfde.

afbeelding.png

Edited by tram

Dan toch even goed naar de instellingen en de alpha's kijken.

 

Misschien ergens vergeten een texture slot te gebruiken voor de environment map?

Edited by KerAp

Ik heb een probleem. De metro wil niet remmen ook al staat de rem voluit 100% open. Ik zag ergens in KerAp zijn RET MOSI topic dit probleem ook al staan. Is dit het zelfde probleem?

promre.png

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy