Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×

Assets van Rob_Zeeland


Recommended Posts

Wat mij nog wel eens helpt als foto's van lage kwaliteit zijn, is AI upscaling, zoals met bijvoorbeeld waifu2x. Heel soms krijg je rare artifacts, maar meestal is het vrij goed in het herstellen/reconstrueren van details. Bij mensen werkt het wat minder, maar bij dit soort dingen werkt het vrij aardig.

Overigens zijn dit soort textures heel simpel te tekenen. Pak gewoon een simpele texture van een reflectie op glas, teken de details eroverheen met photoshop, laat eventueel naar wens een schaduwtje renderen, en je hebt zo een haarscherpe texture, scherper dan welke foto dan ook. 😉

Link to comment
Share on other sites

Leuk idee het compleet zijn, als het maar niet ten koste gaat van de poly's.

Mja dan ben je dat weer kwijt bij los plaatsen plus extra data aan scenery en loft data wat moet worden weggeschreven en bij compleet zijn niet heb. 😉

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, Trains-xp zei:

Leuk idee het compleet zijn, als het maar niet ten koste gaat van de poly's.

Mja dan ben je dat weer kwijt bij los plaatsen plus extra data aan scenery en loft data wat extra moet worden weggeschreven. 😉

Ik probeer de poly's een beetje in toom te houden.. maar ach een object wat eens wat meer heeft moet ook kunnen denk ik dan.. en idd als je losse lofts en dergelijke gebruik kost het ook wel wat geheugen..🙃

Link to comment
Share on other sites

Ja luitjes, ik weet niet precies wat er bedoeld word met 1 geheel, compleet met bomen, bestrating liguster haag enz.?

Maar word er dan bedoeld dat de bomen enz. als afzonderlijk object bij de release zitten, of is het echt compleet zonder losse onderdelen zeg maar?

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, Frison zei:

 

Even een tip.

Plaats geen losse objecten die het zelfde zijn, zoals aanhangers, bomen enz. Elk object zal los worden meegeteld in het aantal poly's en dus sterk verhogend voor het totale object werken.
Dit soort objecten kan je veel beter los plaatsen in de route, dan worden ze, ook al plaats je ze vele malen, slechts één keer geteld en dat scheelt enorm!

 

Dankjewel voor de tip.. dit was bij mij niet bekend.. voor een volgend object van deze omvang ga ik daar zeker wel rekening mee houden.. deze wou ik gewoon eens doen en is wel aardig gelukt vind ik.. en het is nou ook bij lange na nog geen 10.000 poly.. eerder de helft daar van.. 

Link to comment
Share on other sites

Ja heb het eens bekeken en is een fraai bedrijfje in aanhangwagens bestaande uit een geheel. 👍

Wat eronder aangegeven word op bijgevoegd knipsel zegt mij niets, (zie wijsvinger) maar voor de kenner misschien wel op een kale testroute met enkel dit object en verder niets:

 

bedrijf.thumb.jpg.eacad914ca5febd1c7123bb5e34f7acd.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Trains-xp dat zeg mij ook niks.. maar station leiden is 4 x zoveel polys en dat gaat ook nog.. het zijn ook vooral die aanhangertjes die polys herbergen.. ik heb al een hoop faces eruit gehaald die niet gezien worden en nog blijft er wel wat over,, maar goed ..dit is het en het lijkt mij een leuke toevoeging voor menig route.. maar dat moet ieder zelf weten verder,,

Link to comment
Share on other sites

om nog even terug te komen op child objecten.. ik heb nu de aanhangers toegevoegd als child object en ben voor de main object van 5,273 naar 689 poly gegaan.. als ik het goed begrijp is het eigenlijk geen probleem als ik nu nog wat andere type aanhangers maak en toevoeg.. zo kan ik het terein toch wat voller krijgen..

Link to comment
Share on other sites

7 uren geleden, Frison zei:

Andere typen worden wel extra geteld, 1x per type.

Als je het zelfde object meerdere malen toevoegd, wordt er dus maar 1 geteld, ondanks het toegevoegde aantal.

 

Verder nog een tip, let een beetje op je textures. Ik zie in je laatste pakket objecten met veel te grote texture afmeting, waarvan soms de helft leeg is en ook aantallen van 10 textures is echt niet aan te raden. Samenvoegen, kleiner maken en ze hoeven dus ook niet vierkant te zijn.

 

Gebruik ook eens een mormal map om meer diepte te creëren zonder met de polys omhoog te gaan. Maar ook dan is het belangrijk dat je geen grote aantallen textures gebruikt.

 

Ik weet het, het klinkt misschien op afkraken, maar dat is niet de bedoeling,  ik heb in de afgelopen 10 jaar wel enige ervaring opgedaan denk ik en probeer je op het juiste spoor te krijgen.

 

Kritiek is niet erg zolang ik er wat mee kan en bedoeld is om mij een beetje vooruit te helpen. Ik ben 9 augustus een jaar bezig met blender en heb nog niet de ervaring maar leer elke keer weer bij. ook nu ga ik eens kijken of ik nog wat textures kan verminderen / verkleinen al is het maar om ook hier meer ervaring in te krijgen. verder zal ik ook eens moeten kijken wat een mormal map is..ik heb geen idee eigenlijk..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy