Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

De Oude Lijn v2


eddie

Recommended Posts

48 minuten geleden, Treintje zei:

Zojuist gereden van Den Haag CS naar Haarlem met ATB. Bij Voorhout en Hillegom zaten een paar stukjes rail met een vreemde snelheid (41KM)  De ATB reageerde er, gelukkig, niet op. Ook iets voor de volgende update.  Als testers nu eens met ingeschakelde ATB gaan testen dan zou dit al opgelost kunnen zijn. Jammer.

Verder vind ik dat je een geweldig mooie route hebt gemaakt. Chapeau.  Zeer veel herkenbare punten dus waarheids getrouw gebouwd

Rare aanname dat er zonder ATB getest wordt? En je spreekt jezelf tegen, de ATB reageert niet op de rare snelheden, maar als de testers met ATB zouden testen dan was het wel opgelost?

 

Ik had zelf met het bijgeleverde SNG scenario dat de ATB kort naar 60 terugviel na vertrek uit voorhout. Maar wellicht dat dit aan het scenario zelf ligt?

Edited by Michael1234
Link to comment
Share on other sites

Het is een prachtige route, bedankt!

 

Ik heb vast iets heel simpels gemist in de handleiding, maar waar kan ik de stationsoverkapping van Leiden Centraal vinden?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Michael1234 said:

Rare aanname dat er zonder ATB getest wordt? En je spreekt jezelf tegen, de ATB reageert niet op de rare snelheden, maar als de testers met ATB zouden testen dan was het wel opgelost?

 

Ik had zelf met het bijgeleverde SNG scenario dat de ATB kort naar 60 terugviel na vertrek uit voorhout. Maar wellicht dat dit aan het scenario zelf ligt?

Dat is het scenario van Pjottr en inderdaad een ATB baanvak storing erin gezet waardoor je terug valt naar 60 dus dat is bewust gedaan. 

 

Rare snelheden met ATB of wat dan ook heb ik tot nu toe niks van gehoord van iemand of van één van de testers dus ben erg benieuwd waar dit probleem dan is.

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, Michael1234 zei:

Rare aanname dat er zonder ATB getest wordt? En je spreekt jezelf tegen, de ATB reageert niet op de rare snelheden, maar als de testers met ATB zouden testen dan was het wel opgelost?

 

Ik had zelf met het bijgeleverde SNG scenario dat de ATB kort naar 60 terugviel na vertrek uit voorhout. Maar wellicht dat dit aan het scenario zelf ligt?

De ATB reageerde niet maar ik zag de snelheid wel aangegeven in de HUD Als ik tijd heb zal ik dast stuk weer rijden endan de coördinaten hier plaatsen

Link to comment
Share on other sites

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke comments. Ben blij dat na lang bouwen iedereen er volop van geniet! Ondertussen heb ik van vele mensen puntjes gekregen die gefixt / aangepast moesten worden. Deze worden allemaal meegenomen en binnen 1-2 weken zal v1.01 gereleased worden met alle bug fixes die tot nu toe zijn gemeld. Ook zal ik kleine stukjes nog een kleine scenery update geven, zoals hier bij Leiden.

Screenshot_389.png

Screenshot_390.png

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Op 30-5-2022 om 12:52, ClipmeneerNL zei:

Hey @Treintje

 

Tot nu toe ben je de enige met dit probleem, in de afgelopen 2 jaar heb onder andere ik, maar ook veel andere, deze route getest met ATB aan. In deze jaren hebben wij niks gevonden over een vreemde snelheid bij Hillegom, kan je misschien een foto sturen van het probleem?

Vriendelijke groet, Clipmeneernl

Discord en Download Moderator

Hier mijn 'probleem' met bewijs screen\s. 

41.thumb.jpg.caa058faf892fc792fee6b688e991681.jpg

41.1.jpg.ffeedfe14635e5bd780778326d12c5b9.jpg

 

Dit is bij mij (misschien alleen dus) de eerste afwijking, hier reageerde de ATB dus wel op. echter voor ik op de rem kon trappen was het euvel weer voorbij.

Vervolgens, een stukje verder waar je van 140 naar 130 gaat en na de bocht weer 140 kreeg ik in de HUD de snelheid 90 te zien

90.jpg.3f716e8d7e72d261b7a388cfb1df3049.jpg

90.1.jpg.ae5de28cc5f89bf5f2e376f6007f79d5.jpg

 

Na enige tijd wordt dit dan alsnog 140,

Bij MORailworks, als ik me goed herinner, kreeg hij bij de eerste melding 60. Nu trek ik, als leek, de conclusie dat het bij mij dan als 41/90 miles wordt weergegeven. Dat zou dan bij mij aan een trackrule kunnen liggen; ja maar welke dan??? ?. Vreemd genoeg reageert de ATB niet op die 90 . Ik hoop dat het bij mij ligt maar ik hoor het graag van jullie.

Ik spreek mezelf dus niet tegen ?

 

 Je moet aub deze melding niet negatief beoordelen maar meer als opbouwende kritiek

Edited by Treintje
Link to comment
Share on other sites

De bovengenoemde snelheden had ik ook, maar alleen in een specifiek scenario, namelijk (V1) [Pjottr] SPR 6310 naar Haarlem.
De 90 is wel te verklaren, daar staan namelijk ook TSB borden bij ?
De 41 vond ik ook een opvallende verschijning, maar deze zit er niet in op route niveau, dus heeft de scenario maker er hier bewust voor gekozen om dit erin te zetten? In andere scenarios heb ik dit probleem in ieder geval niet ?

Link to comment
Share on other sites

Op 30-5-2022 om 15:27, Edgarii zei:

Dat is het scenario van Pjottr en inderdaad een ATB baanvak storing erin gezet waardoor je terug valt naar 60 dus dat is bewust gedaan. 

Dat is inderdaad wat Edgar zelf zei, een paar berichten terug ?


Het is niet helemaal een realistische baanstoring volgens mij, aangezien een baanstoring vaak betekend dat de ATB code wegvalt en dat resulteert altijd in 40km/h, maar het is wel een leuk detail die je wakker houd ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, Michael1234 zei:

Dat is inderdaad wat Edgar zelf zei, een paar berichten terug ?


Het is niet helemaal een realistische baanstoring volgens mij, aangezien een baanstoring vaak betekend dat de ATB code wegvalt en dat resulteert altijd in 40km/h, maar het is wel een leuk detail die je wakker houd ?

Dus niet ik maar de scenariobouwer is de paniekzaaier ? Dit was ook nergens vermeld maar desondanks sorry hiervoor.

 Nog even een ander foutje Meer een netheids foutje. Ik heb er maar gelijk een screen voor gemaakt dan is het, hopelijk, voor iedereen duidelijk:

oeps.thumb.jpg.e1929068eee755df5978a19d8887e1cc.jpg

 

De plek zal wel herkenbaar zijn.

 

Link to comment
Share on other sites

48 minuten geleden, Trains-xp zei:

Maar wat is nu het foutje, dat de auto met de rode pijl op de weghelft hoort van het vraagteken, of ...?

Als je de moeite neemt om even ter plaatse in de route een kijkje te nemen, dan zou je kunnen zien dat de auto's die bij de rode pijl rijden,  spookrijders zijn.  Wat ik dus  al schreef het is meer een schoonheids foutje  De melding is meer een formaliteit

Edited by Treintje
Link to comment
Share on other sites

Ja dat weet ik het is geen autogame waar we het over hebben. ?

Maar wilde er mee zeggen dat de rode pijl auto aan de andere kant hoort te rijden waar dat vraagteken staat.

Ervan uitgaande dat de vierbaansweg (net als een snelweg) daarvoor is bedoeld.

Dus 2 x 2 banen die beide dezelfde kant opgaan, toch?

 

Edit/

Maar dat kan niet anders, want je hebt per weg maar 1 mogelijkheid wil je daar auto's op hebben en dat is rechts rijdend.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Op 30-5-2022 om 13:38, Steen zei:

Het is een prachtige route, bedankt!

 

Ik heb vast iets heel simpels gemist in de handleiding, maar waar kan ik de stationsoverkapping van Leiden Centraal vinden?

Die zit i het laatste pakket van Christrains.

Even updaten dus

Link to comment
Share on other sites

12 uren geleden, Ronmat64 zei:

Ik heb ook de quickdrives scenario,s gevonden. Er blij mee.

 

Net een stukje van Den Haas CS naar Leiden en vlak voor Leiden een rood sein. Kan dit kloppen in een quickdrive?

Ook De Quickdrive van Haarlem spoor 8 naar Den Haag centraal komt uit op Hollands spoor spoor 1

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Ronmat64 said:

Ook De Quickdrive van Haarlem spoor 8 naar Den Haag centraal komt uit op Hollands spoor spoor 1

De Quick drive heeft niks te maken met mijn route. Die is door een externe uitgever uitgebracht en daar heb ik niks aan geholpen / iets aan gedaan dus daarvoor zou je bij de desbetreffende maker moeten aankloppen ?

 

On 6/1/2022 at 3:32 PM, Treintje said:

Dus niet ik maar de scenariobouwer is de paniekzaaier ? Dit was ook nergens vermeld maar desondanks sorry hiervoor.

 Nog even een ander foutje Meer een netheids foutje. Ik heb er maar gelijk een screen voor gemaakt dan is het, hopelijk, voor iedereen duidelijk:

oeps.thumb.jpg.e1929068eee755df5978a19d8887e1cc.jpg

 

De plek zal wel herkenbaar zijn.

 

 

Dank voor het melden, ik neem meteen de kruising onder de schop en zal het ook gaan verbeteren!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 uren geleden, Edgarii zei:

De Quick drive heeft niks te maken met mijn route. Die is door een externe uitgever uitgebracht en daar heb ik niks aan geholpen / iets aan gedaan dus daarvoor zou je bij de desbetreffende maker moeten aankloppen ?

 

 

Dank voor het melden, ik neem meteen de kruising onder de schop en zal het ook gaan verbeteren!

Er was mij nog iets opgevallen nam een kamikaze automobilist op een overweg tussen Leiden en Haarlem. Reed dwars door mijn cabine heen ?. Helaas kan ik dit niet meer terug vinden. De sukkel reed van mijn rechterzijde naar links; ter verduidelijking. 

Edited by Treintje
Link to comment
Share on other sites

Op 1-6-2022 om 16:54, Trains-xp zei:

Ja dat weet ik het is geen autogame waar we het over hebben. ?

Maar wilde er mee zeggen dat de rode pijl auto aan de andere kant hoort te rijden waar dat vraagteken staat.

Ervan uitgaande dat de vierbaansweg (net als een snelweg) daarvoor is bedoeld.

Dus 2 x 2 banen die beide dezelfde kant opgaan, toch?

 

Edit/

Maar dat kan niet anders, want je hebt per weg maar 1 mogelijkheid wil je daar auto's op hebben en dat is rechts rijdend.

Ik ga je tegenspreken. Ik had, een tijdje geleden, in een deense route het volgende gezien.

Klik hier even op  Misschien ook voor anderen interessant 

Er is dus, met truukjes, meer mogelijk ; óok inhalen!

Een expert van "Sim together" is het aan het uitzoeken.

Edited by Treintje
Link to comment
Share on other sites

Op 1-6-2022 om 23:32, Ronmat64 zei:

Ik heb ook de quickdrives scenario,s gevonden. Er blij mee.

 

Net een stukje van Den Haas CS naar Leiden en vlak voor Leiden een rood sein. Kan dit kloppen in een quickdrive?

Ook De Quickdrive van Haarlem spoor 8 naar Den Haag centraal komt uit op Hollands spoor spoor 1

De Quick drive heeft niks te maken met mijn route. Die is door een externe uitgever uitgebracht en daar heb ik niks aan geholpen / iets aan gedaan dus daarvoor zou je bij de desbetreffende maker moeten aankloppen 

Het is ook geen verwijt Edgar, je route is prachtig een plezier om te rijden. Ik meld het alleen voor andere simmers en voor de maker van de Quickdrive. Wat ik overige ook super vind want mij lukt het niet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy