Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

De Oude Lijn v2


eddie

Recommended Posts

Graag wil ook ik mijn bewondering uitspreken over deze prachtige route. Heel mooi aangelegd en bijzonder knap, om zoveel omgeving goed en herkenbaar weer te geven. Ik hoop, dat er t.z.t. een uitbreiding komt. Fijn, dat er zoveel knappe routebouwers zijn. Petje af!

Ik heb ook een vraag. Er is een scenario, dat met een rijdende trein begint: de (V1)(CMNL V2) Lange intercity naar Den Haag. Maar die geeft dan een "missing marker" bij de beginnende trein. Als ik de trein vanuit stilstand laat beginnen, dan is de foutmelding weg. Ik heb er wel eens meer over geschreven bij een ander scenario, ik meen van HvN, maar er is blijkbaar geen oplossing voor. Of toch wel?

Link to comment
Share on other sites

Ik had de trein al een klein stukje terug gezet, maar dat hielp niet. Nu ook weer wat verder terug gezet, maar zonder resultaat. Of moet het echt een paar km. zijn? Het is niet zo'n groot probleem, maar wel apart, omdat de oorzaak en de oplossing niet bekend zijn (tenminste bij mij). Ik wacht anders wel op de update. Geen probleem.

Link to comment
Share on other sites

zo zondermeer de trein terug zetten helpt niet.

 

Ga na je scenario en vink hokje rolling start uit zet de trein ver genoeg weg van je startpunt en sla het op

 

Als je een nieuwe rolling start wilt maken doe dit dan als volgt:

  1. Speel het scenario.
  2. Rij tot je de gewenste snelheid hebt bereikt. Je kan ook de ATB, dodeman en koersborden instellen. Dit wordt ook opgeslagen in de rolling start.
  3. Wanneer je de gewenste snelheid hebt bereikt, druk dan op CTRL + F2. Je krijgt dan een pop-up scherm met daarop de vraag of je je rolling start wilt opslaan.
  4.  Ga nu terug naar de editor en vink het hokje aan voor rolling start. Nu zal je scenario beginnen met een rolling start.

 

Link to comment
Share on other sites

Wat je precies bedoeld met "een paar km terugzetten, en zet de trein ver genoeg weg van je startpunt" snap ik niet helemaal.

Want je startpunt is en blijft waar het treinstel staat opgesteld, oftewel ben je na 1, 2 of 3 km op snelheid en dan op CTRL + F2 drukt maakt op zich niet uit.

 

Edit/

Oja, als je hem gaat terugzetten kloppen de tijden ook niet meer, kortgezegt het treinstel laten staan waar die staat!

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Nou ja, ik heb het geprobeerd en de trein een stukje verder terug gezet, ATB en koersbord opgeslagen en bij voldoende snelheid op Ctr + F2 gedrukt. Vraag met OK bevestigd en dan via Build de keuze voor beginsnelheid aangevinkt. En ... zowaar, het werkt. De IC - koploper start rijdend met de ingestelde snelheid zonder foutmelding. Wel apart dat de koploper van Christrains altijd met zo'n schok start (dit even terzijde).

Zeer bedankt voor de tip en de reactie (ook die van trainsxp). Ik ga weer verder genieten van deze route. Groeten, Piet.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Op 2-6-2022 om 11:44, Ronmat64 zei:

Ook De Quickdrive van Haarlem spoor 8 naar Den Haag centraal komt uit op Hollands spoor spoor 1

Ik benader het nog een keer. Niet voor de routebouwer maar voor de Quickdrive maker, ( wat je overigens toppie heb gedaan want ik kan het niet) Zie die opmerking hierboven en je blijft een rood sein krijgen als je van Den Haag CS naar Haarlem rijdt. Bij Leiden vlak voor het station krijg je een rood sein. Misschien kan je dit verhelpen.

roodsein leiden.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bij deze wil ik je heel hartelijk bedanken voor deze prachtige route!

Wat een mooie details zitten er in de route, van rustige cultuurlandschappen tot drukke steden.

Erg leuk om dit stukje van Nederland te kunnen bereiden in TS. 

Ga zo door en veel succes met de verdere vorderingen van je route! 

Nogmaals hartelijk bedankt!

Link to comment
Share on other sites

19 uren geleden, Trains-xp zei:

Heb je nog coördinaten (Lat & Long) waar dat rode zijn zich bevind?

Jij schrijft niet voor de routebouwer maar voor de Quickdrive maker, maar waarom zou het niet aan de route bouwer liggen?

Er kan ook onbedoeld een sein link verkeerd liggen toch?

Ga even kijken of ik dat voor je kan achterhalen. De routebouwer heeft wel aangegeven dat het niet bij hem ligt. Wil er geen discussie van maken maar blijkbaar ben ik de enige die dit overkomt . 

Link to comment
Share on other sites

Op 7-6-2022 om 10:36, Ronmat64 zei:

Ik benader het nog een keer. Niet voor de routebouwer maar voor de Quickdrive maker, ( wat je overigens toppie heb gedaan want ik kan het niet) Zie die opmerking hierboven en je blijft een rood sein krijgen als je van Den Haag CS naar Haarlem rijdt. Bij Leiden vlak voor het station krijg je een rood sein. Misschien kan je dit verhelpen.

roodsein leiden.jpg

Je hebt nog een mogelijkheid om te proberen. Als je bij/voor het onveilige sein staat; druk dan eens op de tab toets. Misschien heb je dan geluk. S6

Link to comment
Share on other sites

Nee treintje dat werkt niet met de Tab toets wat ik na onderzoek en het bewuste QD traject zojuist heb geprobeerd.

Wat ik wel heb ontdekt is dat is dat wissel 1111A op afbuigend staat en daarom sein 1112 rood is en blijft omdat de wissel niet te schakelen is en vreemd, zeker als er geen A1 verkeer in de QD is verwerkt en hem blokkeert, of wel soms?

Verder liggen de seinen (linken) goed dus dat kan ook ook niet zijn.

Kortom waarom de wissel afbuigend staat is mij vooralsnog een raadsel, of Railworks gaat  ervan uit dat je op het naast gelegen spoor hoort te rijden en zitten we letterlijk en figuurlijk op het verkeerde spoor.

Afijn zie wissel:

1111A.thumb.jpg.b12df4c56bf66f4a552a6d4893aa0d53.jpg

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Dag mensen,

 

Wat ik fout doe weet ik niet, maar ik zie geen spoor in deze route. Heb de sporen van Chris, Coha en WOP, met alle ondersteunende assests maar ik toch zie ik geen spoor. Andere routes geven dit probleem niet. Wat doe ik verkeerd? Overigens qua scenery een geweldige route. Complimenten aan de maker. 

geen rails.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Goeiemiddag allemaal,

 

Ik heb een probleempje...

Schijnbaar heb ik tijdens het installeren van de site een linkje overgeslagen of niet goed geïnstalleerd, want op Leiden CS heeft niet ieder perron CTA.

Perron 1,2 en 4 hebben het wel terwijl de andere perrons niks hebben. Nu heb ik al geprobeerd te zoeken met RW/TS tools, maar zonder resultaat.

Nu vroeg ik mij dus af of iemand weet waar deze te vinden zijn?

 

Voor de rest is het echt een super route en ben ik heel erg dankbaar dat we mogen genieten van deze route!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy