Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×

GVB route in aanbouw


tram

Recommended Posts

Speciaal gemaakte tunnel verlichting branden 24 uur bij  mijn weten.

Misschien weet een bouwer welke dat zijn.

 

Je kan lampen omzetten van 12 naar 24 uur.

Probleem is alleen als je bestaande lampen gebruikt en die aanpast hebben andere gebruikers er niets aan.

afbeelding.png

Link to comment
Share on other sites

Geluid van materieel bewerken is niet zo makkelijk, naar ik begrijp.

 

Leuk om een metrolijn te zien! Maar ik heb eigenlijk een vraagje: hoe heb jij je 3e rail uitgevoerd? Ik heb namelijk plannen met de RET lijn, maar krijg het vooralsnog niet voor elkaar om een 3e rail mooi in een verkanting te krijgen. Als ik het als loft object maak, blijft de loft normaal terwijl het spoor netjes verkant, ongeacht of je de loft vóór of na het toepassen van de verkanting plaatst, en ongeacht of je de loft als 3e rail toewijst in je trackrule.

 

Dus ben erg benieuwd hoe jij dat hier aanpakt.

 

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een eigen trackpack maken en de derde rail in de shape zelf zetten. Echter heb ik zo'n voorgevoel dat de sim een a-symmetrische cross-section voor spoor niet leuk gaat vinden. Om de cross-shape in één lijn te kunnen doen zou ik de blauwe lijn op deze screen transparant maken:

 

Trackrule.png.6594d586c6b5b5242c9992e2f38b6923.png

En dan de houdertjes voor de derde rail als population geometry doen. Verder een gespiegeld model en losse lofts maken voor wat meer controle. Nog geen garantie dat dat werkt, maar ik denk het enige wat kans heeft.

 

Vandaar dat ik vurig hoop dat jij iets makkelijkers gebruikt!

 

PS. Ik heb trouwens ooit eens een beginnetje aan de zilvermeeuw gemaakt. Wie weet, als deze route af is, blaas ik daar het stof eens af. Was nog wel echt in het beginstadium, hoor.

Link to comment
Share on other sites

Aah, een loft, dus. Was ik al bang voor... Dan zal ik hierbovengenoemd idee maar eens proberen.

 

 

9 minuten geleden, tram zei:

oh en nog een vraag......... waar heeft u de gele 3e rails vandaan? die zou er beter bij horen dan de grijze.

 

Welke bedoel je, deze?

 

beginnetje.png

 

Deze heb ik zelf gemaakt, zijn ook lofts, net als je nu gebruikt. Wou uiteindelijk een pakketje met alle gangbare types uithouders maken. De tunnel en werkwagen heb ik ook zelf gemaakt. Je mag ze hebben, als je wil, maar misschien kan je beter heel even wachten. Heel misschien werkt hierbovengenoemd idee wel, en dan kan je 1) spoor direct met 3e rail leggen, en 2) werkt het ook mooi in een verkanting... ?

 

Trackrule maken is alleen nieuw voor mij. Dan gaat een karretje maken me beter af:

 

318593197_TypeM.thumb.png.c43cb9ab28f56e454428154afa40c009.png

 

Toch gaat deze denk ik helemaal overnieuw.

Link to comment
Share on other sites

Je had hem natuurlijk geel kunnen repainten...

 

Die Type M heeft in de cabine 2d-ramen. In de begintijd van MSTS was dat normaal, maar omdat het inmiddels geen 2003 meer is, dacht ik laten we hem eens een overhaul geven. De nieuwe wordt uiteraard nog mooier.

 

Repainten is niks mis mee. Leren modelleren kan altijd nog. Cabine's zijn alleen niet altijd lekker te repainten. Cabine's zijn in 3d, niet 2d.

 

Ben alleen ook de afstand die de rail tot het spoor moet hebben kwijt, zal ff zoeken voor je. En anders, nogmaals: wachten is beter. Verkanting kunnen is toch wel fijn, indien het lukt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ja snap ik ...maar hoe kan je dan de 3e rails dan repainten werkt dat het zelfde als treinen?

1 minuut geleden, KerAp zei:

ben alleen ook de afstand die de rail tot het spoor moet hebben kwijt, zal ff zoeken voor je. En anders, nogmaals: wachten is beter. Verkanting kunnen is toch wel fijn, indien het lukt.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy