Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

GVB route in aanbouw


tram

Recommended Posts

Juist, hou mij ten goede maar achteraf bekeken had je beter een update kunnen geven als je weer begonnen was, nu maak je gebruikers blij met een dooie mus.

Afijn dit zal dan wel zo'n beetje de laatste update zijn geweest, velen beginnen er enthousiast aan maar haken geleidelijk aan af.

Link to comment
Share on other sites

Dat afhaken komt vaak door dat men vooraf niet goed inschat (of onderschat) hoeveel leeswerk, bouw tijd   en niet te vergeten test tijd er in gaat zitten om tot een bruikbare route te komen.

En niet te vergeten doorzettingsvermogen. 

?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Uit ervaring weet ik dat het enthousiasme wel eens verdwijnt en dan komt doorzetting kijken.. Maar zo lang je er plezier in heb kan je wel wat tegenslagen hebben.. en word je uiteindelijk weer enthousiast , altans dat is mijn ervaring ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Het eerste type derde rail houder heeft nu alle types ondergrond, en is daarmee volledig klaar. Alles is gedubbelchecked, waardoor het mogelijk is om wat te experimenteren en de eerste sporen voor mijn eigen RET route te leggen. Overgaan van bijvoorbeeld betonnen spoor naar ballastspoor zal nog wat losse objectjes vereisen voor een mooie overgang, zoals je op de derde screen ziet, maar al met al ben ik zeer tevreden over hoe het leggen ging en hoe het resultaat eruit ziet. Dat motiveert wel.

 

1.thumb.png.73c661af7fa6ec4443cd6fd8ffb649ae.png

 

2.thumb.png.410a561a399d4e544e47f63b30123c6d.png

 

3.thumb.png.544272822b534afc3e86c684167c31ba.png

 

Daar krijg je als simmend metrofanaat toch wel jeukende handjes van, al zeg ik het zelf.

Edited by KerAp
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik zou "cap if track section type change" kunnen proberen, maar dan krijg ik het weer ook waar het niet moet, bijvoorbeeld als ik met blend van de ene ballasttexture over naar de andere wil, of van derde rail naar sneltram spoor zonder de ballast aan te passen. Maar met wat static objectjes voor het einde van elk type ondergrond komen we er ook, die zijn met TAB zo keurig geplaatst. ?

 

Edit: En we zitten nou toch al op 1100 bestandjes in de track map (dus we komen uiteindelijk op minimaal 3300), dan maken die extra paar ook niet meer uit... ?

Edited by KerAp
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Even een ding. Ik kan wel met de route verder gaan maar dat is niet zo handig , want als ik het sporenpakketje van KerAp ga gebruiken dan moet ik mijn spoor opnieuw leggen. Dat betekent dat de route dan "opnieuw" moet. Voor de rest zit ik gewoon te kijken/oefenen hoe alles werkt Tunnels etc , zodat ik als het sporenpakketje binnen is meteen goed en mooi aan de slag kan.

 

Edit: Verder wil ik je niet dwingen KerAp om dat sporenpakketje snel af te maken.

Edited by tram
Link to comment
Share on other sites

Het oefenen met tunnels etc. kan natuurlijk nooit kwaad, maar, toegegeven, het pakket laat wel erg lang op zich wachten. Het eerste type gaat niet meer veranderen, dus op zich kan je vast beginnen met bouwen zoals het pakket nu is, maar het leggen van wissels is nog niet mogelijk, en ik heb ook nog geen handleiding waarin alle mogelijkheden uit de doeken gedaan worden.

 

That being said, heb ik nu wel wat meer de focus op het pakket gelegd, waar ik eerst meer met Type M aan het klooien was, en heb ik nog wat updates gedaan. Zo heb ik wat nieuwe variantjes toegevoegd, waarvan 2 met ontspoorbeveiliging, voor op bruggen en viaducten, en ben ik as we speak bezig het spoor met betonnen dwarsliggers te updaten met "nep-3d dwarsliggers", zoals bij Coha. Zal hier z.s.m. een screen posten als ze in de sim staan.

 

Dat je niks hoort, wil niet zeggen dat er niks gebeurt, en de mogelijkheden worden zeker giga. Dus het is het wachten zeker waard, maar om het goed te doen moeten er letterlijk honderden assets gemaakt worden. Ik maak er wel echt wat moois van.

Link to comment
Share on other sites

Ah ja ik snap het ?  , ik heb even nog een vraagje.. Ik was met tunnels enz aan het oefenen , maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de rails in een helling te zetten tegelijkertijd met de 3e rails van KerAp. Maar volgens mij hoef ik dat niet te weten/doen in mijn route, want als ik het sporenpakketje van KerAp heb is de 3e rails meteen vast met rails. Dus ik denk dat hij dan wel mee in een helling gaat.

 

Volgens mij heet het verkanting. "helling".

 

 

Edit: Ik heb nog een vraagje. Word in het sporenpakketje de rails ook wat breder vergeleken met normaal Christrains spoor enz? , Want volgens mij zijn de metrosporen wel breder vergeleken met normale Treinsporen.

 

 

 

 

Edit2: Het lijkt volgens mij zo dat de sporen wel wat breder zijn. Corrigeer me als ik fout ben.

 

Dit hier beneden is zeg maar wat ik een beetje oefen enz.

Naamloos.png

Naamloos1.png

Naamloos2.png

Naamloos3.png

Edited by tram
Link to comment
Share on other sites

Ten eerste de beloofde update:

 

333376031_Nieuwevariantjes.thumb.png.8c38959a2c1b1c8cb08d5a952c9bf9c9.png

 

3 verschillende variantjes voor op viaducten. Maar veel belangrijker...

 

1717521087_Nep3dbetonnendwarsliggers.thumb.png.8c59d9fe3ae18709d33103da9ae4fb65.png

 

Heb ik toch maar nep-3d dwarsliggers gemaakt voor alle sporen met betonnen dwarsliggers. Ter vergelijking links de oude, rechts de nieuwe. Maakt meer verschil dan ik dacht. Blij dat ik dit toch ff aangepakt heb.

 

Mijn spoor is natuurlijk niet 100% gelijk aan dat van Chris, maar het verschil is minimaal:

 

1945544942_VergelijkingChrisTrains.thumb.png.fe1a207d812b83e1770b56c5d65640f4.png

 

Je kan duidelijk zien dat ik hem zoveel mogelijk heb nageaapt. De waardes in de blueprints en textures zijn ook identiek. Met toestemming uiteraard.

 

Een helling is gewoon dat je spoor omhoog of omlaag gaat, een "gradient" in TS2022 termen, zoals je bij elke klim of daling doet. Verkanting is dat in een bocht het binnenste spoor iets lager dan het buitenste spoor ligt om de g-krachten te verminderen, of "superelevation" in TS2022 termen. En nou heb je eindelijk door waarom dit pakket op deze manier noodzakelijk is, want een loft verkant inderdaad niet met het spoor mee. Ook perrons, spoordijken, viaducten, en dergelijke zullen altijd gewoon rechtop blijven staan. Alhoewel je natuurlijk handmatig een beetje kan proberen te spelen.

 

Toen ik tegen dit probleem aanliep, ben ik uit gaan zoeken of het mogelijk was dit te fixen, en het duurde nog best even voor ik op het antwoord stuitte, en erachter kwam dat de derde rail onderdeel van het spoor MOET zijn.

 

Zoals je op onderstaande screen misschien een beetje aan de houding van het materieel kan zien als je heel goed kijkt werkt verkanting gewoon naar behoren. Heb ik trouwens ook al eerder screens van gepost, maar toen had je dus nog niet door wat daar zo bijzonder aan was, blijkbaar. ?

 

2021_10_11 01_50_29.png

 

Mijn RET route zou al een stuk verder geweest zijn anders... Maar goed, het einde is eindelijk in zicht. Nu het eerste type (wat dus eigenlijk betekent: deze derde railhoudertjes) klaar is, is het verder een kwestie van andere houdertjes maken, en ultramega veel kopieer- en plakwerk. En de wisselsteller moet nog een finishing touch, maar dat is verder dan ook alles. Wat het spoor betreft. Ik probeer om hem voor December af te hebben. Denk dat dat wel te doen is. Wil er zelf ook een keer klaar mee zijn. Niet alleen voor jou, maar ook zeker des te meer voor mijn eigen route. ?

 

Heb je trouwens al over seinen nagedacht? Aangezien je vooral repaints van ander materieel gaat laten rijden, zullen dingen als (cabine)signalering en ATB een stuk lastiger voor jou zijn. Daar kan je ook alvast naar kijken, als je je verveelt terwijl je wacht...

 

En stuur me gerust een PM als je ergens hulp bij nodig hebt of een vraag hebt.

Edited by KerAp
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy