Jump to content

Recommended Posts

Op 13-3-2022 om 10:04, Marc D. zei:

Voor logo's is het beter om decals te gebruiken, zie small logos in de Developer Documentation. Ook op de Christrains website kun je meer vinden over de TrainDecal.fx shader in het autonumbering artikel. Als je deze techniek gebruikt, zoals ik ook doe, kan het texture formaat van de tram zelf ook weer naar 1024X1024.

 

edit: wat ook een mogelijkheid is, is om de texture in 2048X2048 op te maken en later te verkleinen naar 1024X1024.

Naar die info had ik een paar berichten terug al verwezen ?.

Edited by Marc D.
  • Thanks 1

Heb een heleboel berichten gemist hier. Begint ergens op te lijken, nice! Goed dat je een begin aan de koppeling gemaakt hebt. Angsten zijn er om overwonnen te worden.

 

Dat van die pixelachtige textures is je eerder uitgelegd. Hogere resolutie textures en evt. decals gebruiken voor logo's.

  • Thanks 1
37 minuten geleden, tram zei:

Eerste Logo s zitten erop. Maar ze zijn zo pixelachtig. Weet iemand wat dit probleem is?

afbeelding.png

Ziet er heel netjes uit, maar ik heb nog 1 vraag; gaat dit geld kosten?

  • Thanks 1

Als je payware wil gaan, moet je toestemming hebben van elk bedrijf waarvan het logo van op de metro staat en alles volledig zelf hebben gemaakt... ?

 

Da's een taak op zich.

Oh, en dat van die koppeling die de andere koppeling net niet aanraakt, dan moet je met je front pivot spelen.

 

Je coupling pivot bepaalt waar je koppeling komt, en je front pivot bepaald hoe dicht je bij materieel in de buurt kan komen zonder te koppelen.

  • Thanks 1

Wat dacht je van een donkerdere kleur kiezen in photoshop?

 

Alhoewel in dit geval kan je beter je logo texture volledig blauw maken en dan het logo in de alpha zetten.

 

Ook verandert hoe de kleur gerenderd wordt nog als je je metro een specular shader gaat geven. Dit logo decal kan waarschijnlijk beter dezelfde shader hebben als je main body. Het is toch geen wagennummer ofzo.

Edited by KerAp
  • Thanks 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy