Jump to content
Het is ChrisTrains Christmas sale. 50% korting op alles van ChrisTrains! I It’s ChrisTrains Christmas sale. 50% off everything from ChrisTrains! ×

Recommended Posts

Ik Zie alle handels naar boven staan.

Ofwel, je geeft daar ook tractie 

Welke tabellen heb je gebruikt in de blueprint?

Die zijn goed.

Dus als je alles goed hebt overgenomen moet hij remmen.

Ik heb dat zelf getest poosje terug

En ook de twee LUA scripts voor de simpele besturing

 

Hij remt nog steeds niet. Ik ga wel die developer simulation folder kopiëren en weer erin zetten en de oude verwijderen. Ik weet nog zelf dat hij het goed deed. Toen heb ik de Max Power aangepast en de Max Force sinds dien remt hij niet meer.

Heb een oud modelletje gevonden van de CAF M4 S3 Van de GVB. En heb de pivots goed gezet. En hem gexporteerd. Hier moet nog zoveel mee gebeuren. 1 groot ding is de face moet ik flippen zodat je niet door het model heen kan kijken.

 

Edit: Dit is een model van een half jaar geleden toen ik begon met het maken van 3d objecten. Maar ik was nooit verder gegaan. Gelukkig met de skills die ik nu heb kan ik het een beetje.

 

Edit2: Tot mijn verbazing kloppen de maten exact met de realiteit en met de bouwtekeningen van KerAp.

afbeelding.png

Edited by tram
  • Like 3

Ik heb er maar 2. De GVB Route in Aanbouw. Die wordt verwijderd en word later als het materieel af is weer opgebouwd.

 

 

En met de GVB Caf M4 ga ik een begin maken, want het is handiger als 1 helemaal af is.

Edited by tram

Bovendien hebben sommige mensen die afwisseling nodig. I know I do.

 

Anyways, dat van dat niet kunnen remmen, geen idee waar het inzat, maar het werd gefixt toen ik mijn blueprints en simulation files helemaal opnieuw (van ander materieel als eerst) overnam, dus er zat ergens in de blueprints/simulation files/tabellen iets zwaar niet goed.

 

Remmen en tractie eerst los werkend hebben voor je met de combihendel aan de slag gaat.

Ik verwijder De GVB Route in Aanbouw, omdat 1. die route heb ik niet meer. 2. Ik heb nu het sporenpakketje van KerAp wat volgens mij nog niet af was.

3. Ik ga mijn eigen objecten gebruiken in mijn GVB Route.

 

Kortom ik ga hem later helemaal opnieuw maken. (voor de 3e keer?) Maar dit keer met een goed begin.

 

 

Edited by tram

Elke keer dat je iets opnieuw doet, wordt het beter als daarvoor... ??

 

Hoop deze komende maand weer even wat tempo te maken wat het sporenpakketje betreft, want het gaat nou idd een beetje lang duren.

  • Thanks 1

Vind ik ook. Komt ook, omdat de M4 S3 CAF 1 blok is en er zitten geen rare vormen in de bak. 

Bij de S1 S2 BN zijn de vormen iets moeilijker.

 

 

 

Nog een probleem. Ik zei laatst dat de wielen niet gelinkt hoeven te zijn met de bogie. En dat de wielen netjes meedraaide met de bogie. Kom er net achter dat de bogie niet meedraait met het spoor. Iemand een oplossing daarvoor?

De bogie offset staat gewoon goed ingevuld in de blueprint.

 

(En ik heb komma's gebruikt.)

 

Edited by tram

Rondingen afgemaakt. Pivots goed gezet en meer. Verder moet ik alleen er nog voor zorgen dat de bak niet naar achteren schiet als je ontkoppelt.

Heb ook de doorloop minder lang gemaakt.

afbeelding.png

afbeelding.png

afbeelding.png

Op 26-3-2022 om 21:46, tram zei:

Familie van de GVB.

De Zilvermeeuw stond ooit nog op mijn wenslijstje. Ik ben verbaast hoe snel jij dingen in elkaar flanst.

Je lijkt mij wel, na meerdere routebouw pogingen aan materieel beginnen en dan niet 1 maar alles ?.

Succes verder. ?

Edited by Marc D.
verkeerd icoon verwisselt
  • Thanks 1

Haha dankje. Ja ik vind materieel bouwen zo leuk! En het 3d model van de zilvermeeuw had nog van een maand/anderhalf maand geleden?. Daar moet nog zoveel mee gebeuren. De zilvermeeuw wou ik altijd als eerst exporteren als driveable metro. Maar dat lukte nooit toen had kerAp mij

geholpen en lukte het. De boosdoeners waren dat ik punten gebruikte ipv komma's  waardoor de blueprint editor het niet op sloeg. en de pivots waren niet goed.

 

 

Edit: Waarvoor die middelvinger Marc D?

Edited by tram

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy