Trophies and Medals tram 138 Posted July 13, 2021 Author Share Posted July 13, 2021 Update over de route:( Het project staat/stond even stil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Trains-xp 312 Posted July 14, 2021 Share Posted July 14, 2021 Nou dat is een wazige update en wij weinig aan hebben. Want er is een groot verschil tussen de route "staat stil" (nu nog steeds) of de route "stond stil". (weer bent begonnen na stil staan) Kortom wat is het nou? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted July 16, 2021 Author Share Posted July 16, 2021 Ik bedoel dat de route stilstond en nu nog steeds stilstaat. (sorry voor de onduidelijkheid) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Trains-xp 312 Posted July 16, 2021 Share Posted July 16, 2021 Juist, hou mij ten goede maar achteraf bekeken had je beter een update kunnen geven als je weer begonnen was, nu maak je gebruikers blij met een dooie mus. Afijn dit zal dan wel zo'n beetje de laatste update zijn geweest, velen beginnen er enthousiast aan maar haken geleidelijk aan af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted July 16, 2021 Share Posted July 16, 2021 Dat afhaken komt vaak door dat men vooraf niet goed inschat (of onderschat) hoeveel leeswerk, bouw tijd en niet te vergeten test tijd er in gaat zitten om tot een bruikbare route te komen. En niet te vergeten doorzettingsvermogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted July 16, 2021 Share Posted July 16, 2021 Uit ervaring weet ik dat het enthousiasme wel eens verdwijnt en dan komt doorzetting kijken.. Maar zo lang je er plezier in heb kan je wel wat tegenslagen hebben.. en word je uiteindelijk weer enthousiast , altans dat is mijn ervaring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Als je op het nieuwe sporenpakketje zit te wachten, dat duurt in ieder geval niet zo lang meer... Nieuw variantje Nieuw kleurtje (denk dat ik deze toch symmetrisch maak) Nieuw wisselstellertje 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted July 20, 2021 Author Share Posted July 20, 2021 Wauw! super mooi! en ja ik ben weer een beetje begonnen aan de route. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted July 20, 2021 Author Share Posted July 20, 2021 (edited) Maar ik moet van device veranderen om TS sneller te laten lopen dus ja ik moet alle assets enz overplaatsen dus dat kan wel een dag duren. Dus gerust de route staat nog maar even stil! Edited July 20, 2021 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted July 20, 2021 Author Share Posted July 20, 2021 11% is al overgezet... Nu heb je een idee hoelang het ongeveer duurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted July 20, 2021 Share Posted July 20, 2021 Gaat je lukken Tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted July 20, 2021 Author Share Posted July 20, 2021 jazekers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals eddie 353 Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 Op 19-7-2021 om 04:19, KerAp zei: Als je op het nieuwe sporenpakketje zit te wachten, dat duurt in ieder geval niet zo lang meer... Ziet er gaaf uit! Die kan ik ook goed gebruiken voor mijn route haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 Tussen Den Haag en Haarlem kom je toch geen derde rail tegen? Anyways, alle betonnen varianten zijn klaar: Wat ik nu heb is deze 3 varianten, alle 3 in alle 3 getoonde kleuren, inclusief versies zonder buffer en versies zonder sneeuw. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted July 25, 2021 Author Share Posted July 25, 2021 Echt mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 (edited) Het eerste type derde rail houder heeft nu alle types ondergrond, en is daarmee volledig klaar. Alles is gedubbelchecked, waardoor het mogelijk is om wat te experimenteren en de eerste sporen voor mijn eigen RET route te leggen. Overgaan van bijvoorbeeld betonnen spoor naar ballastspoor zal nog wat losse objectjes vereisen voor een mooie overgang, zoals je op de derde screen ziet, maar al met al ben ik zeer tevreden over hoe het leggen ging en hoe het resultaat eruit ziet. Dat motiveert wel. Daar krijg je als simmend metrofanaat toch wel jeukende handjes van, al zeg ik het zelf. Edited August 9, 2021 by KerAp 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 Ziet er anders best goed uit zo. Ja, die overgangen goed maken zal nog wel een puzzeltje zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 (edited) Ik zou "cap if track section type change" kunnen proberen, maar dan krijg ik het weer ook waar het niet moet, bijvoorbeeld als ik met blend van de ene ballasttexture over naar de andere wil, of van derde rail naar sneltram spoor zonder de ballast aan te passen. Maar met wat static objectjes voor het einde van elk type ondergrond komen we er ook, die zijn met TAB zo keurig geplaatst. Edit: En we zitten nou toch al op 1100 bestandjes in de track map (dus we komen uiteindelijk op minimaal 3300), dan maken die extra paar ook niet meer uit... Edited August 9, 2021 by KerAp 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 ja, je kan inderdaad losse static ondergrond maken per type overgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 En gelijk een paar spoordijken die wél begin- en eind geometrie hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 Dat zou een mooie aanvulling zijn. Haal ik ze van mijn to do lijstje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted October 19, 2021 Author Share Posted October 19, 2021 (edited) Even een ding. Ik kan wel met de route verder gaan maar dat is niet zo handig , want als ik het sporenpakketje van KerAp ga gebruiken dan moet ik mijn spoor opnieuw leggen. Dat betekent dat de route dan "opnieuw" moet. Voor de rest zit ik gewoon te kijken/oefenen hoe alles werkt Tunnels etc , zodat ik als het sporenpakketje binnen is meteen goed en mooi aan de slag kan. Edit: Verder wil ik je niet dwingen KerAp om dat sporenpakketje snel af te maken. Edited October 19, 2021 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted October 19, 2021 Share Posted October 19, 2021 Het oefenen met tunnels etc. kan natuurlijk nooit kwaad, maar, toegegeven, het pakket laat wel erg lang op zich wachten. Het eerste type gaat niet meer veranderen, dus op zich kan je vast beginnen met bouwen zoals het pakket nu is, maar het leggen van wissels is nog niet mogelijk, en ik heb ook nog geen handleiding waarin alle mogelijkheden uit de doeken gedaan worden. That being said, heb ik nu wel wat meer de focus op het pakket gelegd, waar ik eerst meer met Type M aan het klooien was, en heb ik nog wat updates gedaan. Zo heb ik wat nieuwe variantjes toegevoegd, waarvan 2 met ontspoorbeveiliging, voor op bruggen en viaducten, en ben ik as we speak bezig het spoor met betonnen dwarsliggers te updaten met "nep-3d dwarsliggers", zoals bij Coha. Zal hier z.s.m. een screen posten als ze in de sim staan. Dat je niks hoort, wil niet zeggen dat er niks gebeurt, en de mogelijkheden worden zeker giga. Dus het is het wachten zeker waard, maar om het goed te doen moeten er letterlijk honderden assets gemaakt worden. Ik maak er wel echt wat moois van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted October 19, 2021 Author Share Posted October 19, 2021 (edited) Ah ja ik snap het , ik heb even nog een vraagje.. Ik was met tunnels enz aan het oefenen , maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de rails in een helling te zetten tegelijkertijd met de 3e rails van KerAp. Maar volgens mij hoef ik dat niet te weten/doen in mijn route, want als ik het sporenpakketje van KerAp heb is de 3e rails meteen vast met rails. Dus ik denk dat hij dan wel mee in een helling gaat. Volgens mij heet het verkanting. "helling". Edit: Ik heb nog een vraagje. Word in het sporenpakketje de rails ook wat breder vergeleken met normaal Christrains spoor enz? , Want volgens mij zijn de metrosporen wel breder vergeleken met normale Treinsporen. Edit2: Het lijkt volgens mij zo dat de sporen wel wat breder zijn. Corrigeer me als ik fout ben. Dit hier beneden is zeg maar wat ik een beetje oefen enz. Edited October 19, 2021 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted October 19, 2021 Share Posted October 19, 2021 (edited) Ten eerste de beloofde update: 3 verschillende variantjes voor op viaducten. Maar veel belangrijker... Heb ik toch maar nep-3d dwarsliggers gemaakt voor alle sporen met betonnen dwarsliggers. Ter vergelijking links de oude, rechts de nieuwe. Maakt meer verschil dan ik dacht. Blij dat ik dit toch ff aangepakt heb. Mijn spoor is natuurlijk niet 100% gelijk aan dat van Chris, maar het verschil is minimaal: Je kan duidelijk zien dat ik hem zoveel mogelijk heb nageaapt. De waardes in de blueprints en textures zijn ook identiek. Met toestemming uiteraard. Een helling is gewoon dat je spoor omhoog of omlaag gaat, een "gradient" in TS2022 termen, zoals je bij elke klim of daling doet. Verkanting is dat in een bocht het binnenste spoor iets lager dan het buitenste spoor ligt om de g-krachten te verminderen, of "superelevation" in TS2022 termen. En nou heb je eindelijk door waarom dit pakket op deze manier noodzakelijk is, want een loft verkant inderdaad niet met het spoor mee. Ook perrons, spoordijken, viaducten, en dergelijke zullen altijd gewoon rechtop blijven staan. Alhoewel je natuurlijk handmatig een beetje kan proberen te spelen. Toen ik tegen dit probleem aanliep, ben ik uit gaan zoeken of het mogelijk was dit te fixen, en het duurde nog best even voor ik op het antwoord stuitte, en erachter kwam dat de derde rail onderdeel van het spoor MOET zijn. Zoals je op onderstaande screen misschien een beetje aan de houding van het materieel kan zien als je heel goed kijkt werkt verkanting gewoon naar behoren. Heb ik trouwens ook al eerder screens van gepost, maar toen had je dus nog niet door wat daar zo bijzonder aan was, blijkbaar. Mijn RET route zou al een stuk verder geweest zijn anders... Maar goed, het einde is eindelijk in zicht. Nu het eerste type (wat dus eigenlijk betekent: deze derde railhoudertjes) klaar is, is het verder een kwestie van andere houdertjes maken, en ultramega veel kopieer- en plakwerk. En de wisselsteller moet nog een finishing touch, maar dat is verder dan ook alles. Wat het spoor betreft. Ik probeer om hem voor December af te hebben. Denk dat dat wel te doen is. Wil er zelf ook een keer klaar mee zijn. Niet alleen voor jou, maar ook zeker des te meer voor mijn eigen route. Heb je trouwens al over seinen nagedacht? Aangezien je vooral repaints van ander materieel gaat laten rijden, zullen dingen als (cabine)signalering en ATB een stuk lastiger voor jou zijn. Daar kan je ook alvast naar kijken, als je je verveelt terwijl je wacht... En stuur me gerust een PM als je ergens hulp bij nodig hebt of een vraag hebt. Edited October 19, 2021 by KerAp 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts