Jump to content

Recommended Posts

7 uren geleden, juniorfreddy777 zei:

Nou ik heb de Wadloper en de dm-90 allebei met ongeveer 70km per uur over die bocht gereden.

Leuk dat je bent begonnen met bouwen van een route. Wat de bochten betreft kan ik je misschien wat helpen.

Dat je in TS door een krappe bocht met een bepaalde snelheid zonder ontsporen kan, wil niet zeggen dat dit ook realistisch is. Ik ben bang dat de reizigers in jouw trein een beetje van hun zitplaatsen afvallen in een scherpe bocht.

 

Laat ik als voorbeeld de bocht bij Harderwijk nemen in de lijn Amersfoort - Zwolle. Die heeft een radius van 700 meter, de aangegeven snelheid is 110 km/h.

Ik heb een tijd geleden ergens een formule gevonden voor de berekening van de snelheid in bochten, die heb ik in Excel gegooid en daar kwam de volgende tabel uit:

image.png.af72b57c45f643b1c2185d2f577f6bca.png

 

De middelste kolom mag je vergeten, die was nodig voor de berekening. Je ziet dat de waardes voor de bocht bij Harderwijk aardig overeenkomen met de waardes in deze tabel.

Wat je dan wel moet toepassen is verkanting, anders gaat het nog niet goed met de reizigers, en dat willen we toch niet.

Uitleg hierover kun je in het volgende filmpje vinden.

Hopelijk heb je hier iets aan, verder succes met bouwen.

  • Like 1

het begin is er.. maar dat gaat nog een hele opgave worden..je zal zien als je een jaar verder ben heb je een hoop geleerd en dan zal het allemaal een stuk eenvoudiger worden.. succes met je bouw!

Bedankt voor je compliment @Rob_zeeland!

 

Het is inderdaad lastig. Maar over een jaar weet ik inderdaad meer.

Edited by juniorfreddy777

Groot nieuws! JF Transport vind een grote uitvinding uit! een DD-AR op de Amperlijn! maar huh. Dan kan toch niet? Tuurlijk wel! gewoon die 1700 verwisselen met een 6400!

JF transport heeft besloten deze DD-AR en 6400 te kopen voor de Amperlijn.

En dit is intussen de grootte van de lijn.

20210306093502_1.jpg

20210306093519_1.jpg

20210306094220_1.jpg

20210306095143_1.jpg

  • Haha 1
1 minuut geleden, juniorfreddy777 zei:

Heel de Amperlijn is nu beveiligd met seinen!

Ja, en nu de seinen testen of het werk

Het eerste sein. Dat staat links. Waarom wil je dat sein links hebben? Je hebt aan het einde van het perron ruimte genoeg om het sein rechts te plaatsen. Een hoog sein met cijferbak in rechtse uitvoering is goed genoeg. Seinen zet je alleen links als er rechts echt geen ruimte zou zijn of wanneer het van een tweesporig traject je het linkerspoor berijdt

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy